אני וחבר טסנו ללונדון

טוב אני וחבר טסנו ללונדון, אחרי כל העזרה של הקבוצה.. וההתאהבות בלונדון, הגיע הזמן לשפוך גם קצת מהטיול שלנו:

פארקים בלונדוןללונדון טסנו בחול המועד סוכות, ימים שישי עד שישי. טסנו עם חברת ארקיע. נחתנו ביום שישי 06.10.17 בסביבות השעה 19:00. בשדה תעופה חיכה לנו נהג של משה הסעות בתיאום מראש. שירות מעולה! הגעה בזמן בהלוך ובחזור, מענה מהיר לכל שאלה ועדכון. מומלץ! המס' בוואטסאפ הוא 00447973301820.

התאכסנו במלון Royal National Hotel. כמה מילים על המלון: הביקורות שקראנו היו לרוב נוראיות. בתכלס הגענו חוששים, אבל בפועל המלון נחמד מאד. חדרים נקיים, מיטה נוחה, מים חמים, ארוחת בוקר קונטיננטלית סבבה לנשנוש זריז ויציאה לדרך, אחלה מיקום – 3 דקות הליכה מתחנת Russell Square בקו הכחול כהה Piccadilly line ובעיקר מחיר מעולה. כנראה אנשים שוכחים לפעמים כמה הם משלמים ומצפים לישון חדר ליד המלכה.

יום שבת:
היום הראשון של הטיול תכלס. את הבוקר התחלנו בהגעה לתחנת רכבת מרכזית ע"מ לקנות טרוולכארד. תחנת רכבת קרובה king cross st pancras. ההשקעה הכי משתלמת שעשינו. 33 פאונד לשבוע לאזורים 1-2 (לא צריך יותר מזה..). לא רק שחרשנו על הרכבות, עם כל ה1+1 שקיבלנו לאטרקציות גם יצאנו ברווח. רק אומר שהפחידו אותנו פה לא פעם שלא לשכוח לקחת את החוברת.. נכון, זה חשוב. אבל זה פשוט תלוי שם בכמויות בתחנה, חשבנו שצריך לבקש את זה מהמוכר.. אז אפשר לקחת את זה גם בלי קשר לרגע שקניתם את הכרטיס (רק כן חשוב לזכור שצריך תמונת פספורט כדי לרכוש את הטרוולכארד).
לאחר מכן נסענו לאזור הביג-בן להתחיל להכיר קצת את לונדון.. עלינו רגלית לכיכר טרפלגר. נכנסו סיור בגלריה, ובסוף עברנו לפארק St James's Park.

יום ראשון:
שוק קמדן- מתחילים הוא נראה קטן, לאט לאט מבינים כמה הוא גדול. מומלץ להקדיש לא מעט זמן.. העברנו שם כמה שעות של סיבובים, אחד השווקים המומלצים. תחנה ברכבת Camden Town.
לאחר מכן עברנו להייד פארק. דשא, ברווזים, ברבורים, שלכת.. פארק שאי אפשר לפספס בלונדון..

יום שני:
בבוקר הלכנו לארמון בקינגהם לראות את החלפת המשמר. חוויה לפעם ראשונה, טקס קצת ארוך אבל משהו שחייבים לראות בלונדון. כמה שיותר מוקדם תגיעו ככה תתפסו מקום יותר טוב. תחנת רכבת קרובה Green Park.
לאחר מכן עברנו ל St. Paul's Cathedral – כנסיה מרהיבה ביופיה. לא נכנסנו פנימה, הסתפקנו במראה החיצוני.. ומשם עברנו רגלית את גשר המילניום, גשר לונדון, עד ל- Tower Bridge.
בערב ראינו "אלאדין"- את הכרטיסים סגרנו מראש לשורה טובה, ובהחלט אחת ההופעות שאני ממליץ לראות! (את מלך האריות ראיתי בניו יורק, כמובן שגם מומלץ למי שלא ראה.. פשוט תחליטו מה עדיף לכם באותו רגע.. אבל אחד מהם לפחות – חובה!)

יום שלישי:
מאדם טוסו – בכל מדינה התעלמתי מזה.. פה החלטנו ללכת.. אולי זה שזה המקור, אולי זה ה- 1+1, בכל מקרה – לדעתי חוויה שלא אמהר לחזור עליה.. שעתיים(!!) תור בכניסה (משהו שאומנם הם מודעים לו כדי לא ליצור עומס בפנים אבל זאת ממש לא חווית לקוח). ובכלס הרבה דמויות שציפיתי לראות לא היו שם. אז אולי זה רק אני, אבל פחות התלהבתי.
כשיצאנו משם, הלכנו קצת רגלית וממש ליד הגענו לפארק The Regent's Park. לא ממש שמעתי עליו לפני, אבל לדעתי הוא לא פחות יפה מההייד פארק. שווה לקפוץ אליו.
בערב הסתובבנו ב piccadilly circus, יש שיקראו לו מיני מנהטן, אני פשוט אקרא לו מסך מאד גדול.. אזור חי גם בשעות מאוחרות יותר, חנות M&M, Lego, הסתובבנו ב SOHO, צ'יינה טאון, עד שהתעייפו הרגליים.

יום רביעי:
התחלנו ב-Tower Of London, גם קיים ב-1+1, וממש נחמד לטייל שם. טירות ממש מגניבות, תצוגה של היסטוריה ותכשיטי המלכים והמלכות. שווה לקפוץ לשם. בסביבות השעתיים סיור.
לאחר מכן נסענו לסיור במבשלת הבירה Fuller's. לחובבי הבירות חוויה ממש מגניבה. יש לתאם הגעה מראש באתר שלהם, תחנת רכבת קרובה Stamford Brook (עדיין באזור 1-2). ומספיק זמן לטעימות של מס' לא קטן של בירות.
באותו ערב ניצלנו קצת זמן פנוי לקניות מרוכזות בפריימרק כדי לעשות על זה וי שנוכל לטייל אחרי זה באוקספורד ברגוע.

יום חמישי:
תחילת יום במוזיאון היסטורית הטבע natural history museum, כניסה חינם, וחוויה מומלצת. מבנה שלא מבייש את הארמון, ומבחר לא קטן של מיצגים החל מחיות, דינוזאורים, אוצרות טבע וכו' מחולק לאזורים.
כשסיימנו עברנו ללונדון איי, פחדתי מהתור שהולך להיות.. אבל בתכלס זה די זרם.. גם קיים ב- 1+1, אז לדעתי לא למהר לקנות VIP… תבדקו קודם אם נראה עמוס. גם פה חוויה נחמדה, נוף מהמם על כל לונדון.
בסיום נשאר קצת זמן פנוי נכנסו ל sea life london aquarium. לא האקווריום הכי מושקע שהייתי בו. ציפיתי ליותר, אבל נחמד לחובבי הים. גם נמצא ב1+1.

בירה בלונדוןיום שישי:
טיסה חזור בערב. את היום העברנו באוקספורד לקניות אחרונות וטיול לאורך הרחוב (טיפ, לא ללכת רק ישר.. כנסו ימינה שמאלה לעוד רחובות, יש המון). חזרנו למלון לקראת השעה שקבענו עם משה שיאספו אותנו, כבר חיכה לנו הנהג. וזהו, חזרה לשיגרה…

אה, ולקינוח:
לא לפספס את הגלידה ב- Milk Train. הגלידה עם השערות סבתא. כמה יפה ככה טעים. נמצא כמה דקות הליכה מתחנת Charing Cross.