טיול משפחתי ביוני ללונדון? למה לא!

אז אחרי שהתאוששנו זה הזמן לכתוב קצת… עשינו טיול קצת אחר, נסענו ביוני ללונדון עם 2 ילדות. בת 4 ובת 5 חודשים, אז הסיכום הזה יהיה רלוונטי יותר לבעלי ילדים.
כשנוסעים עם ילדים צריך להבין מראש שכל תכנון יכול לא לצאת לפועל, וכמובן שזה מאוד מאוד שונה מלטייל כזוג והכל צריך להיות יותר באיזי.
טסנו עם אלעל, היה אחלה. בהלוך הייתה לנו עריסה לקטנה, בחזור לא, אבל עבר בשלום.
הסעות מהשדה למלון וחזרה עם נהגוס. היה מעולה! הזמנו מראש, העדפנו הסעה פרטית ולא שאטל כי לא ידענו מה יהיה המצב של הקטנות אחרי יום כ"כ ארוך.
הנהג חיכה לנו עם שלט בשדה, הביא איתו בוסטר לגדולה וכסא תינוק לקטנה. היה מצויין, ממליצה מאוד.
מלון – היינו בפרימייר אין הולבורן. שמענו הרבה על הרשת הזו שהיא ידידותית למשפחות, לא ידענו שום דבר על המלון הספציפי הזה או על האזור, אבל היו בו חדרים פנויים כשחיפשנו, מחיר סבבה ולפי המפה היה נראה קרוב למרכז העניינים.
בגדול המלון היה אחלה! לא לקחנו ארוחת בוקר, אבל החדר עצמו היה מאוד גדול. קיבלנו מיטה זוגית גדולה, עוד 2 מיטות יחיד ועוד עריסה לקטנה ובנוסף היה מרווח ומספיק מקום להכניס מזוודות, עגלה ולהסתובב בחדר.
בחדר יש מזגן (חשוב!!, במיוחד עם נוסעים ביוני ללונדון ), אמבטיה, ערכת קפה עם קומקום, פן, מראה גדולה ועוד אחת קטנה עם אור מסביבה כמו של חדרי הלבשה כך שקל יותר להתארגן (לנשים שבינינו  )
מרחק הליכה של משהו כמו רבע שעה לקובנט גארדן, רבע שעה (או 2 תחנות אוטובוס) לאוקספורד.
בקיצור – ממליצים בחום!

דרך אגב, עוד לא דיברנו על השכרת קראוון באנגליה! זה למאמר אחר…
נסיעות עשינו עם אויסטר, הטענו קצת וכשראינו שעומד להיגמר עשינו סיבוב הטענה נוסף. הבעיה שלא מצאנו איפה להחזיר, כל מכשיר שניסינו להחזיר בו כתב שאין מספיק כסף במכונה כדי להחזיר לנו. אז אנחנו תקועים עם 2 אויסטרים שזה באסה כי אם היינו מוצאים איפה להחזיר היינו מקבלים חזרה 14 פאונד. אז אם מישהו נוסע בקרוב ומעוניין, מוזמנים לדבר איתי
קיבלנו החלטה לא לנסוע בכלל בטיוב, גם בגלל הקושי עם ילדה ועגלה, גם בגלל עומס וגם כדי לראות את העיר בנסיעות. נסענו רק באוטובוסים והיה ממש מעולה. גוגל מאפס הראה לנו אין להגיע ממקום למקום וזה הכי שימושי שיש.
המזג אויר שהיה לנו היה מצוין. כל השבוע שלפני פחדנו מגשם ועשינו שינויים בלו"ז כי ראינו שיהיו ימים גשומים – בפועל לא היה כלום חוץ מכמה טיפות. אפילו היו ימים חמים! (באוטובוסים נגיד הזענו בטירוף! סיוט בלי מזגן)
מבחינת מקומות בעיר –
היינו בקובנט גארדן – מתחם מהמם בעיני!ביוני ללונדון
אוקספורד, הלכנו את כולו. מומלץ להגיע לפרימרק על הבוקר! הגענו ב9 והיה די ריק, לא היו תורים, הכל היה מסודר, ממש מעולה.
סיבוב בכל הכיכרות כמובן, פיקדילי, לסטר, טראפלגר…
קמדן מרקט – לדעתי פחות מתאים עם ילדים. היה קשה להתנייד עם העגלה, היה מאוד עמוס, בדיעבד היינו מוותרים.
כמובן שהיינו בדיסני, המליס, m&m. על לגו ויתרנו כי היה תור ענק בחוץ.
נסענו לטאוור ברידג' וממנו לקחנו שייט, לא את השייט התיירותי אלא סוג של אוטובוס ששט בנהר. עלה לנו 6.8 לעומת שייט תיירותי שעולה בסביבות 30 פאונד. הוא גם היה יחסית ריק מאנשים, תוך רבע שעה בערך הגענו ללונדון איי. היה מעולה.
עלינו על הלונדון איי, יקר מאוד ותור ארוך בטירוף אבל תצפית מאוד יפה על העיר והדבר הכי חשוב – היה בפנים מזגן!  ו-ווייפיי
פארק סנט ג'יימס מהמם, המון סנאים, ברווזים, אווזים, ברבורים ויונים. כיף להסתובב בו, להביא נשנושים ולשבת על הדשא בכיף.
עברנו גם כמובן ליד הארמון, לא התעכבנו יותר מדי.
תכננו ללכת לסקיי גארדן, היו לנו כרטיסים ובסוף ביטלנו כי הילדות היו עייפות (כמו שכתבתי בהתחלה, אי אפשר לתכנן עם ילדים, הכל יכול להשתנות בכל רגע)
הלכנו להייד פארק, תכננו לעשות סיבוב בקטנה ולצאת ללכת למוזיאון המדע, נכנסנו מהגן משחקים של הנסיכה דיאנה, הילדה נהנתה ממש, כשיצאנו ממנו הייתה קרוסלה של סוסים כמו בלונה פארק, ועוד מכוניות קטנות כאלו שעושות סיבובים.
התחלנו ללכת בפארק ומצאנו את עצמנו נעצרים כל שניה, מול אגמים, מול ברווזים, ועוד ועוד… בהמשך הגענו למה שנקרא Princess Diana Memorial Fountain שלא ידענו על קיומו, זה סוג של בריכה מעגלית צרה, היה יום חם והמקום היה מפוצץץץץ בילדים בפנים!
זה לחלוטין החלק שהילדה הכי נהנתה בו! המים היו קרים אבל זה לא מנע מילדים לשחק שם.
בהמשך יש עוד אגם עם סירות פדליםביוני ללונדון
בקיצור – לחלוטין לא הערכנו נכון את הזמן שלנו בפארק, בסוף ויתרנו על המוזיאון ובילינו בפארק חצי יום (זה היה יכול להימשך בכיף גם יותר…)
מבחינת אוכל אין לי הרבה המלצות כי לא ממש אכלנו במסעדות חוץ מאיטלקית בשם ספגטי האוס שהייתה טעימה ממש, היינו בה פעמיים…
ben's cookies טעיייים!
milk train טעים!!!
bubblewrap נחמד מאוד.
סה"כ היה תענוג, קצר מדי כמובן… אין ספק שעוד נחזור  אם למישהו יש שאלות בכל מה שקשור להתנהלות עם תינוקות או ילדים – מוזמנים בכיף לשאול ואשמח לעזור.