ספטמבר 2018 בלונדון! רק הבנות!

שבוע טוב,
רוצה לשתף בחוויות האישיות שלנו, יצאנו ל- 5 ימים (בדיעבד – מעט מידי..). נהנינו מאוד!!
אמי, בתי הגדולה ואני 😊
שמענו קצת המלצות מקרובים ואת הטיול אירגון לנו Ohad Matityahou שהוא מומחה באירגון טיולים לכל מיני יעדים. ממליצה מאוד!
פחדתי לחפש חומר בקבוצות כי פחדתי להתבלבל, גם עכשיו כשאני רואה פוסטים אני לא לגמרי סגורה על עצמי, אבל הכי חשוב שחווינו ונהנינו ונשאר טעם של עוד 

סליחה מראש על האורך…

טיול ללונדון עם אמא והדר!
מארגן הטיול – אוהד המושלם 😊

יום א' – 

מוצ"ש שנמשך ליום ראשון בבוקר, טיסת אל-על בשעה 5:00 בבוקר שעון ישראל.
בעת ההמראה הדר ואני ישבנו בקוקפיט (!!!), פרוטקציה 😍 אחת החוויות המדהימות!
לאחר 5 שעות טיסה נחתנו בלונדון בשעה 8:00 בבוקר, שעון לונדון, נמל התעופה לוטון.

מלוטון נסענו באוטובוס של חברת נשיונל אקספרס (כרטיסים הוזמנו מראש ע"י אוהד), במשך כ- 45 דקות, אל שכונת גולדרס גרין. ירדנו בתחנה (היחידה) בשכונה והלכנו רגלית לבית בו התארחנו.
פגשנו יהודי מאוד אדיב, שמכיר את המשפחה שאירחה אותנו, הוא ליווה אותנו עד לפתח ביתם (מזל, כי הכתובת שהיתה לנו היתה שגויה, עקב חוסר הבנה של המבטא הכבד כשתיאמנו את השהייה אצלם, עוד מהארץ).ספטמבר בלונדון
ההליכה הרגלית ארכה כ- 15-20 דקות, כך גם כל בוקר וערב כשיצאנו מהבית או חזרנו אליו מ/לתחנת הרכבת התחתית השכונתית. בבוקר ההליכה היתה נעימה ומעוררת אך בערב, לאחר התרוצצות כל היום על הרגליים, כמעט ללא מנוחה, זה היה לנו דיי קשה…

המשפחה המארחת הם הזוג מנדל ודורין כהן, זוג מבוגר, אדיב ונעים, אשר דאגו לכל מחסורינו.
ביתם בנוי 3 קומות הכוללות מס' חדרי אירוח פשוטים ונעימים, היכולים להכיל כמות נכבדה של אורחים.
אנו התאכסנו בקומה העליונה של הבית שכללה 2 חדרים, אני ישנתי עם הדר בחדר אחד ואמא ישנה לבד בחדר השני. המיטות היו מסודרות ומאוד נוחות, ולכל אחת הוקצו 2 מגבות. 
בקומה "שלנו" היו גם מקלחת ושירותים נקיים ונוחים שרק אנחנו השתמשנו בהם (יתר האורחים השתמשו בקומת הכניסה ובקומה הראשונה והיה שקט מהבחינה הזאת).
בכל בוקר אכלנו אצלם ארוחת בוקר קלה שכללה לחמים פרוסים, ממרחים, ביצים קשות, שתיה חמה, דגני בוקר וכל דבר שרצינו שאלנו את דורין והיא נענתה בשמחה רבה. כמו כן, הכנו כריכים למהלך היום (אם להודות על האמת, אחרי 3 ימים השתעממנו מהכריכים ואכלנו מעט מזון שהבאנו איתנו מישראל).
עניין נוסף, לזוג כהן יש "טריק" נחמד ופשוט כיצד דיירי ואורחי הבית יודעים אם היתר בחוץ או בפנים, ואם לנעול את דלת הכניסה או לא.

לאחר התארגנות קצרה בבית יצאנו לטייל.
הלכנו לתחנת הרכבת התחתית ודיי בקלות הבנו כיצד להתנהל בה. הסתדרנו מצויין בניווט ע"י google maps בשילוב עם אפליקציית הרכבת התחתית של לונדון.
בחלקו הראשון של היום הסתובבנו רגלית בעיר, דיי הרבה שעות, בדיעבד זה לא כ"כ התאים לנו כי היינו אחרי לילה ללא שינה והגוף היה עייף… שיאו של הסיור הרגלי היה ארמון בקינגהם.
הסיור העצמאי הוביל אותנו בסופו של דבר לחלקו השני של היום, איזור הלונדון eye, אשר אל גלגל הענק נרכשו כרטיסים מראש ע"י אוהד, החוויה היתה מיוחדת ומאוד מהנה בעינינו. כמו כן היו באיזור חנויות ודוכני מזכרות, גם מהם מאוד נהנינו.
לאחר מכן החלטנו שמיצינו לגמרי כל שנייה של היום הזה וחזרנו לגולדרס גרין. 

בכל ערב שילבנו ארוחת ערב באחת המסעדות הכשרות בשכונה: חומוס בר, פיצה (מסעדה חלבית מאוד טובה, לטעמינו) ומסעדה נוספת בשם "PITA". כל המקומות היו מאוד טובים לטעמינו, ממליצות בחום!
לאחר הארוחה חזרנו לישון בבית משפ' כהן.

יום ב' – 

התחלנו את היום במדאם טוסו, מוזיאון השעווה. מקום מקסים שבילינו בו זמן רב, מעבר למה שבד"כ מומלץ, מאחר והדר ביקשה להכין את טביעת כף ידה משעווה, היה תור של מס' אנשים, והתהליך עצמו אורך זמן, התעכבנו למשך יותר משעה על העניין הזה.
להמשך היום אוהד רשם אותנו לסיור רגלי חינמי ברחבי העיר, אך לאחר השהייה, בעמידה ממושכת, במוזיאון, החלטנו שאין בכוחינו לעמוד/ללכת זמן נוסף לצורך סיור זה, שהיה אמור להימשך כשעתיים, ועל כן החלטנו לוותר עליו. בדיעבד אוהד הסביר לנו שהיה עלינו לבטל את השתתפותינו בסיור, על אף שהוא חינמי… ודאג לשלוח בשמנו מייל ביטול/התנצלות על חוסר הגעתינו…
סמוך למוזיאון השעווה ישנה תחנת אוטובוס Hop-on Hop-off, המנהל סיור בעיר בנסיעה באוטובוס קומותיים, כאשר הקומה העליונה ללא גג. הסיור כולל הסבר מפורט ליד כל אתר שעוברים דרכו.
ברחבי העיר פזורות תחנות האוטובוס, בהן ניתן לרדת ממנו ולהסתובב, ולאחר מכן לחזור ולעלות עליו לצורך המשך הסיור בנסיעה.
כשהאוטובוס עבר ליד חנות הצעצועים "המליס" החלטנו לרדת מהאוטובוס ולהקצות כשעה וחצי לשוטטות בחנות, לא מספיק 😉 אבל ממצה. כשסיימנו, עלינו חזרה לאוטובוס, להמשך הסיור.
יתרונות – 
1. הסיור בנסיעה=מנוחה מבורכת לרגליים 😊
2. הסברים מעמיקים על כל פינה רלוונטית שהאוטובוס חלף על פניה.
חסרונות –
1. לא זול.
2. ההסבר באנגלית ולעיתים היה קשה להבינו.
3. מזג האויר – האוטובוס לא ממוזג, היה מאוד חם, נאלצנו לשבת בקומת הגג הפתוחה והשמש קפחה על הראש… אבל זה לא קשור ספציפית לסיור, היה חם בכל מקרה 😊
לאחר הסיור נסענו לרחוב אוקספורד לשעתיים של אתנחתא לקניות. היה מרגיע ומהנה.
סיימנו את היום בחזרה לגולדרס גרין, ארוחת ערב והליכה לבית משפחת כהן.

יום ג' – 

התחלנו את היום בנסיעה לטירת וינזדור וסיור בה. הנסיעה לאיזור הטירה היא ברכבת, רכשנו כרטיסי נסיעה בתחנה. את כרטיסי הכניסה לשטח הטירה אוהד רכש עבורינו מראש, מה שחסך עמידה ממושכת בתור ויכולנו להיכנס מיד וללא תור.
יש לקחת בחשבון שהבידוק הביטחוני בכניסה מדוקדק מאוד.
כמו כן, בשעה 11:00 ישנו טקס של החיילים במקום, לצערינו לא הספקנו לראותו, הגענו בדיוק כשהסתיים.
למרות זאת, מאוד נהנינו מיופיו של המקום ואפשרויות הסיור בו, הן בין כותלי מבני הטירה עצמה והן מאיזור התיירות לצידה.
לצערינו (שוב), ההסבר המסופק לתיירים באנגלית (בטאבלט פיצפון ואוזניות שמע) אינו מובן כ"כ למי שאינו שולט בשפה… 
בהמשך היום נסענו לרחוב אוקספורד ובילינו בו מס' שעות, בעיקר בחנות פרימארק.
סיימנו את היום כמו קודמיו, דהיינו חזרה לגולדרס גרין, ארוחת ערב וכו'.

יום ד' – 

יצאנו בבוקר לשיט על התמזה לאיזור גריניץ', קנינו כרטיסים לכיוון אחד.
המקום נחמד, אך לא מצאנו עניין רב לשוטט בו, וחזרנו למרכז העיר עם תחבורת DLR.
לאחר מכן רצינו לחזור לרחוב אוקספורד לכמה דברים אחרונים לא הספקנו ערב קודם, אך אני טעיתי בניווט וקצת התברברנו, זה גרם לי לחוסר ביטחון, אבל בדיעבד הבנתי שגם זה מותר וצריך לקחת בחשבון שזה יכול לקרות.
משם המשכנו לתיאטרון לצפות במחזמר "מאמא-מיה", נהנינו מאודדד! הצגה מושקעת ביותר ומהפנטת! בהחלט הרימה את מצב הרוח וחיפתה על תחושת הבאסה מההתברברות בדרכים שקדמה לה.
לאחר ההצגה חזרנו לגולרדס גרין וכו'.

יום ה' – 

ארזנו את המזוודות ופינינו את החדרים בבית משפ' כהן. השארנו אצלם את המזוודות עד הערב, היציאה לשדה התעופה.
יצאנו בבוקר לשוק קמדן, שוק ציבעוני מאוד, נהנינו מאוד!
משם המשכנו לקובנט גרדן, מקום מקסים וציבעוני אף הוא, מלא בדוכנים וחנויות עם חפצי אומנות יפים ומיוחדים.
משם נסענו לסמן V בחנות m&m ובזאת סיימנו את היום.
חזרנו לגולדרס גרין לארוחת ערב מוקדמת וממנה הלכנו לבית משפ' כהן לקחת את המזוודות. למזלינו, בני הזוג כהן בדיוק הגיעו הביתה אז מנדל הקפיץ אותנו, עם המזוודות, לתחנתהאוטובוס הנוסע ללוטון, במקום שנצטרך ללכת איתן רגלית.

תודה לך לונדון, היית מושלמת!! 

 

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com