ביקור בשכונת נוטינג היל

בסצנת הסיום המרגשת של הסרט הקלאסי "נוטינג היל" מודיעה אנה סקוט (ג'וליה רוברטס) לויליאם תאקר (יו גרנט) שהיא מחליטה להישאר עבורו בלונדון, ולוותר על חזרה לארה"ב הנוצצת. קשה אומנם שלא להתאהב בג'וליה רוברטס החיננית אבל קל אולי אפילו עוד יותר להתאהב בשכונה הלונדונית השובבה. בואו נצא אם כן לסיור קצר בנוטינג-היל. פריט טריוויה הכרחי לדעת הוא שעד היום קיימת הדלת הכחולה ברחוב Westbourne Park וחנות הספרים הקטנה בElgin Crescent.
היסטוריה על קצה המזלג:

מקור השם נוטינג היל לא ברור ברישומי הפטנט רולס משנת 1356 נקראת השכונה "נוטיגהול",בעוד שבכתבי 1878, לונדון הישנה והחדשה, נרשם כי מקור השם בבית אחוזה בקנסינגטון הנקרא "נוטינג-ברנס", וממשיך בציטוט מרישומי בית המשפט בתקופת שלטונו של הנרי השמיני "בית האחוזה נקרא נוטינגברונס, המכונה קנסינגטון, באזור פדינגטון, ונוהל על ידי מנזר וסטמיניסטר". נראה שחלקו של השם "נוט" מקורו בשם פרטי קנוטה מאנגלית עתיקה, ו"אינג" פירושו התיישבות.

רק בשנות התשעים ואולי בעיקר מאז הסרט השכונה הפכה להיות יעד מתוייר. עד אז אופיינה השכונה במגורים של אנשים קשי יום ומהגרים רבים. רק כאשר החלו לזהות את הפוטנציאל של בתי המגורים הויקטוריאנים השתנה אופייה של השכונה והיא הפכה להיות מסבירת פנים לתיירים.
אופייה של האוכלוסייה האתנית המגוונת שמתגוררת בשכונה נשמר. אחת לשנה מתקיים קרנבל נוטינג היל. כל מי שביקר פעם בקרנבל בדרום אמריקה ימצא קווי דמיון מובהקים למרות המרחק העצום משם. הצגות תיאטרון ססגוניות, אלכוהול, מופעים מוסיקליים וכמובן אוכל אותנטי. הקרנבל שמתקיים בסוף אוגוסט הוא בן יומיים. יומו הראשון מתאים למשפחות עם ילדים בעוד ביום השני כדאי לבקר ללא ילדים.
עוד כמה חוויות ייחודיות לנוטינג-היל שמצדיקות לגמרי את הביקור הם: "מוזיאון המותגים" הסוקר את מלאכת השיווק והקנייה מתקופות שונות בהיסטוריה החל מהתקופה הויקטוריאנית ועד לימינו. יש מגוון של פריטים ייחודיים כמו ספרי שיווק עתיקים, צעצועים ומזכרות שונות ואפילו תכשיטים נדירים של בית המלוכה הבריטי.
עוד מקום שכדאי לבקר בו הוא בית הקולנוע הייחודי שבשכונה ששוכן בבניין משנת 1898 ושומר על המראה העתיק, כפי שהיה נראה כששימש כבית אופרה. חוויית הצפייה בסרט היא אחרת ותוכלו לדמיין כיצד חוו זאת האנשים שחיו לפני כמאה שנה.

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com