חמש מקומות בלונדון שכל מעריצי הארי פוטר חייבים להכיר

איפה הארי פוטר מסתתר בלונדון? היום נבקר בחמש מקומות בלונדון שמופיעים בספרים של "הארי פוטר". אומנם מזג האוויר בלונדון קר מעט אבל מה לא תעשו בשביל להגיע אל הנקודה בה הארי רכש את מטאטא הקסמים שלו או שחייו ניצלו באורח פלא. כל מעריצי הארי פוטר חייבים להכיר את המקומות האלה. אז קדימה לדרך.

תחנת קינג קרוס

 

קינג קרוס

נתחיל את הסיור שלנו בתחנת הרכבת קינגס קרוס (Kings Cross) היא תחנה מרכזית ביותר בלונדון, ממנה יוצאות עשרות רכבות אל תוך העיר ומחוצה לה. מכאן יוצאת גם הרכבת לבית הספר לקוסמים, הלוא הוא הוגוורטס. ב1 בספטמבר 1991 הארי פוטר צעד על רציף זה ולא ידע כיצד להיכנס לרציף 9 ו-3/4, הוא זיהה את משפחת וויזלי ושאל את מולי כיצד נכנסים. הוא חלף על פני ילד שאיבד את הקרפדה שלו; כאן גם הוא העניק את הגביע שזכה בו בטורניר הקוסמים המשולש. בקיצור : כאן החלה ההיסטוריה המפוארת של הרציף.

במציאות, רציפים 9 ו-10 נמצאים במקומות שונים בכלל ולא צמודים זה לזה. כדי להתגבר על ה״בעיה״, יצרו על קיר הלבנים בצד הימני של התחנה (מבפנים, אחרי הדוכנים למכירת כרטיסים) קיר שאליו ״רצים״. במקום כבר יש עגלה שחציה כבר בתוך הקיר, ולאורך חלק משעות היום משתרך שם תור של אנשים שבאים להצטלם כשהם רצים לקיר, מתוך תקוה שאולי הם ייבלעו בתוכו ויגיעו לרכבת להוגוורטס. בסמוך נמצאת גם חנות (יקרה) למזכרות הארי פוטר. השתדלו להגיע מוקדם ככל האפשר.

עיריית לונדון הנציחה את הרציף המפורסם באמצעות שלט קטן ועגלה שנכנסת אל הקיר, כאילו נתקעה בדרכה לעולם הקוסמים.

כדי להגיע לכאן צאו מכיוון קו Northern (השחור) אל עבר משרד הכרטיסים של קינגס קרוס, טפסו במדרגות ופנו במעלה המדרגות שמאלה. לאחר מכן פנו ימינה לכיוון השלט St Pancras International ותראו מכונת כרטיסים ובסמוך גרם מדרגות שממשיך לטפס מעלה לכיוון היציאה לרחוב Euston. לאחר שהגעתם לרחוב פנו ימינה והמשיכו ללכת לצד קיר הלבנים האדום עד שתראו את השלט והעגלה עם המזוודות והכלוב שתקועה בתוכו.

משרד הקסמים

צומת הרחובות Great Scotland Yard ו- Scotland Place התפרסמה כמקום משכנו של משרד הקסמים. לכאן מגיעים הארי ומר וויזלי בסרט "מסדר עוף החול", נכנסים לתא טלפון ויוצאים במשרד הקסמים. חזית הבניין עומדת על תילה, אך לצערנו תא הטלפון עצמו נלקח עם סיום הצילומים.

כאן גם החל הטיוח הגדול של קורנליוס פאדג', שר הקסמים שטען "הוא לא חזר!" בנוגע לשמועות על חזרתו של וולדמרט.

פה ביקר הארי פוטר בגן החיות.
הקלחת הרותחת

הקלחת הרותחת צולמה דווקא בלידנהול מארקט (Leadenhall Market), מאחר והקשתות הגבוהות והמבנה הרחב של השוק התאימו לאכלס צוות צילום של מאות אנשים. כאן צולמה גם החזית של פאב הקלחת הרותחת (Leaky Cauldron) שהיא למעשה חנות אופטיקה בשם The Glass House. הבעלים של החנות התרגלו למעריצים המצטלמים לצד הדלת הכחולה, אותה תמצאו בכתובת 2-4 Bull's Head Passage. כפי שרובהאוס האגריד אמר "זהו זה, הקלחת הרותחת. מקום מפורסם מאוד".

גן החיות

גן החיות בלונדון הוא המקום אליו מגיע הארי עם המשפחה ועורך שיחה צפופה עם נחש בואה. גם ללא קשר להארי פוטר, גן החיות של לונדון הוא אטרקציה מדהימה ומאוד מומלצת. הגן ממוקם בריג'נטס פארק ליד תעלת ריג'נטס. מומלץ לתכנן ביקור באזור יחד עם ביקור בקמדן טאון.

ססיל קורט/סימטת דאגון
סימטת דיאגון

ססיל קורט (Cecil Court), הוא רחוב צר וארוך ובו חנויות קטנות בעלות חזות ויקטוריאנית ותכולה מסתורית. הסברה היא שחנויות הספרים העתיקות והרחוב כולו שימשו השראה לסמטת דיאגון (Diagon Alley), אליה מגיעים הארי וחבריו לרכוש שרביט באוליבנדרס, ולצידה שוכנים החנות לממכר מוצרי אופל, בורגין וברקס, ופונדק הקלחת הרותחת.

שיטוט בין החנויות של ססיל קורט, שנמצא גם הוא, כמו סמטת דיאגון, בסמוך לדרך צ'רין קרוס (Charing Cross Rd), הוא בהחלט חוויה קסומה במיוחד. מאז 1996, השנה שבה הקוסמים והמכשפות לא הרגישו בטוחים בסמטה בגלל חזרתו של אתם-יודעים-מי, כבר הרבה יותר בטוח שם. תיהנו שם משלל חנויות והרבה כיף.

בחזרה למדריך המרוכז "הארי פוטר בלונדון"

 

 

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com