טיול חברות ללונדון: 40 זה ה20 החדש

כביסה, כלים והבריחה אל לונדון

הנה תקציר על איך פתאום נולד טיול חברות ללונדון: ישבתי עם מיכל לקפה באחד מאותם ימי שישי שמשיים. הילדים היו בבי"ס ושקט ירד לעולם. במעגלים קטנים ליטפתי את כוס הקפה הפושרת והבטתי בלק הסגול שעל הציפורניים. ישבנו מחוץ לבית הקפה והשמש הנעימה כמעט הרדימה אותי. ואז מיכל שואלת "מה את אומרת אולי נטוס ללונדון בקרוב"? עכשיו מי שמכירה אותי יודעת שלא צריך המון בשביל לגרום לי לטוס. אומנם זה דורש לוגיסטיקה לא קלה עם שלושת הילדים ובעלי הנפלא והמפרגן. צמרמורת קלה זחלה במורד הגב וידעתי שאת הטיול הזה אני חייבת לעצמי. אומנם פתחתי בזה שאני אוהבת לטוס. אבל לונדון זו האהבה הראשונה מאז הטיסה לפני כעשרים שנה, מעט לפני שהכרתי את בעלי, הספקתי להתאהב בעיר. מאז לא הייתי שם. התבגרתי, שערות ראשונות לבנות הופיעו בקצוות השיער, ילדתי, מצאתי עבודה מעניינת ופיתחתי קריירה יפה. רציתי לבדוק האם לונדון נותרה צעירה כמו שהייתה? החלטתי: אנחנו יוצאות לטיול חברות בלונדון. יש צעירות מאיתנו, אבל אין צעירות כמונו.

אז כשמיכל הציעה אמרתי לה כן. היא החברה הכי טובה שלי, עברנו לא מעט משברים בדרך אבל הנה אנחנו ביחד. ידעתי שהיא זקוקה לחופשה הזו אחרי שחוותה משבר אישי משל עצמה בחייה. ידעתי שהיא זקוקה לחופשה הזו הרבה יותר ממני. איזה כיף לטוס ללונדון ולהרגיש שאת עושה מעשה טוב על הדרך. לא אכנס פה לפירוט של מה עשינו בכל יום אלא פשוט בחרתי לציין רגעים מן הטיול.

יצאנו לדרך שתי בנות 40 עם כל הצלקות והכאבים אבל עם המון רוח נעורים קלילה. התארחנו במלון הולידי אין קינגס קרוס. המלון נחשב למלון עם 4 כוכבים. המלון עצמו נקי, נחמד מאד. ארוחת הבוקר אנגלית טיפוסית (לחם טוסט, ריבה, קרואסון, תה ופירות משומרים). תחנת הטיוב מרוחקת מעט מהמלון, אך אם רוכשים את כרטיס האוייסטר (אנחנו קנינו לשבוע, בנסיעה באיזורים 1-2 וכולל נסיעה באוטובוסים), אפשר לקחת אוטובוס 63 (מגיע בתדירות מאד גבוהה) ועמו מגיעים תוך 10 דק' לתחנת הרכבת/טיוב הגדולה קינגס קרוס KINGS KROSS. משם התחבורה מאד נוחה בטיוב (אפשר לקבל מפות טיוב חינם במודיעין).

נחתנו בלוטון, אחרי כ- 5 שעות טיסה. משם נסענו במונית, שהזמנו מהארץ. הבעלים בחור ישראלי , אדיב ונחמד. אם אתם שוכרים את המונית רק לכם אז מלוטון ללונדון (נסיעה של שעה) המחיר הוא 65 פאונד למונית אפשרות לסכם איתו שייקח אתכם עם עוד אנשים ויפזר את כולכם, אזי המחיר יעלה 15 פאונד לאדם לנסיעה. מומלץ ונוח.

קניות ביחד עם הנסיכה קייט

אין דבר שיותר מרפא את הנפש של מיכל מריצות בין חנויות ושליפת כרטיסים ושטרות שממירים את הכאב הנפשי בחולצות, תיקים ובשמים. היצע השופינג של לונדון הוא כה ענף, שקשה לבחור יעד שופינג אחד. אז למה לבחור בעצם אם לא חייבים? הטיפ שלנו? אל תוותרו על כלום, אל תשאירו אבן על אבן. טיול בנות מספק תנאים מושלמים לחווית קניות אקסטרים למרחקים ארוכים. בלי בני זוג מעיקים שממתינים מחוץ לתאי המדידה עם התיקים שלכן ומתלוננים שהם רעבים. תתחילו ברחוב אוקספורד עם חנויות הדגל של מעצבי האופנה הבריטיים כמו חנות הנעליים של L.kBennet החביבה על הדוכסית קייט מידלטון, וחנויות המעצבים של סטלה מקרטני ואלכסנדר מקווין, תנו כבוד לבתי הכלבו הממלכתיים דוגמת Herods, Marks & Spencer ו-Debenham’sותמשיכו לשווקים העממיים והמעודכנים של קובנט גארדן, קמדן ופורטובלו. אל תפספסו את מקדשי השופינג העצומים של Topshop  ו-Primark. רק אל תשכחו לנעול בבוקר נעליים נוחות.

קטע מגניב בלונדון הוא חנויות הצדקה. יש המון חנויות כמו Cancer Research ,Oxfam  ו- British Cross שתורמות את כל הרווחים שלהן לצדקה ומציעות גם מבחר ענק של חפצים יד שנייה במצב מעולה ובמחיר זול להחריד. תוכלו למצוא כאן בגדי מעצבים, חליפות ערב ואפילו שמלות כלה מדהימות. הנה הזדמנות לעשות מעשה טוב וגם לקנות נעליים של גוצ'י במחיר מגוחך.

החלטנו לחזור אל הטיפש-עשרה ולהשתטות רק כמו שמי שמתגעגעת אל מקדש הנוערים שלה יכולה. עזבו אתכן מעוד מחזמר, זה לעוס. לטיול שלא תשכחו אף פעם צריך לבחור משהו גדול מהחיים-משהו כמו הופעת איחוד של Take That – האימא של כל להקות הבנים. היום כבר לא מדליקים מצית בשירים המרגשים, אבל דמייני אותך ואת ה-Bestie שלך חבוקות, מניפות אל על סלולרי דלוק וזועקות בגרון ניחר How deep is your love. אם זו לא חוויה רוחנית חד פעמית, אז אנחנו לא יודעים מה כן. ובסוף ההופעה אולי תוכלו להכריע סוף סוף את הויכוח הנושן – מי מחברי הלהקה הכי חתיך (ושרד את מבחן הזמן)? רק בשביל זה שווה לטוס. חזרנו אל המלון כמו מרמיטות מרוטות. צללנו אל המיטה בלי גרם של אנרגיה שלא בוזבז.

עוד חוויה מתוקה הייתה התערוכה של האמן/צייר/מעצב דיוויד הוקני שהתקיימה בטייט בריטן. אני יודעת מה אתן תחשבו, שמדובר בפלצנות ידועה. ואתן צודקות זו אכן אמנות אנינת טעם אבל ברמה מאוד מוקפדת ודקדקנית.  אמנות על טרנסג'נדריות, הומוסקסואליות ועוד. נכון שזה קצת דיכא את הליבידו אבל עדיין מדובר בחוויה של ממש.

איך עושה פרה אנגלית?

אי אפשר כמובן גם בלי לאכול, כי אנחנו בנות ואוכל הוא סלע קיומנו הנשי. Granger & co הוא בית קפה אוסטרלי ושיקי עם תפריט סופר- בריא, למקפידות מביננו. רשימת המנות ארוכה במיוחד מה שמבטיח שגם החברה הכי בררנית תצא משם עם חיוך על הפנים. שימו לב: אתן לא רוצות לעמוד בתור, השתדלו להגיע מוקדם. בימי שבת בצהריים מומלץ לנסוע לשוק האוכל והמסעדות Broadway Market. השוק הזה נחשב כבר מזמן לאחד המקומות החמים ביותר בלונדון לאוכל רחוב עם מגוון מאכלים שהם קצת מעבר לשווקי האוכל הממוצעים, אוכל אורגני ממוצרים מקומיים ואופציות לצמחוניות/ טבעוניות. כל אחת מכן יכולה לאסוף מה שמתחשק לה מהשוק ואז תתאספו כולכן ולכו להתיישב בפארק London Fields הסמוך או ליד תעלת הנהר השוכנת לצד השוק. אם מזג האוויר לא מאפשר, לאורכו של השוק ישנן מסעדות קטנות בשפע, האהובה עלי היא Bella Vita האיטלקית בזכות השירות החביב, המנות הנדיבות והנחה משמעותית בכל יום שלישי (עד 30%) . לא צריך להזמין מראש, אבל יכול להיות שתחכו קצת.

אם אתן רוצות להרגיש אצילות בריטיות לפחות לכמה שעות, לכו על FIFTEEN מסעדת הדגל של השף הערום (והחתיך) ג'יימי אוליבר. המנות מופלאות, הטעמים המפתיעים והשיק הכללי יעניקו ערב בלתי נשכח. ואולי גם יצאו לכן איזה סלפי עם ג'ימי, לכו תדעו.

בערב יצאנו אל הברים הכיפים של לונדון ונהנינו מאווירה נעימה ומוסיקה מגניבה. במיוחד היה מהמם באיזורDalston  שהומה בבארים, מסעדות ומועדוני לילה מדליקים מכל הז'אנרים. הבר שאני ממליצה עליו בחום  נקראDalston Superstore . במהלך היום מדובר בבית קפה לכל דבר כשבימי ראשון תוכלו להתענג על בראנץ' מצוין. בלילות מדובר בבר במחירים שווים לכל נפש שמציע קוקטיילים מקומיים כמו Hackney Iced Tea וWhores Handbag-.

במהלך הלילה הופכת קומת המרתף לרחבת ריקודים ובקומת הבר אפשר לצפות בהופעות של אומנים. מדי פעם מתקיים במקוםPub quiz . מומלץ לבדוק באתר הבר מראש את התכנייה כי בכל ערב בשבוע יש לו משהו שונה ומפתיע להציע.

אפילוג: חזרנו לארץ והיה כיף. הרבה חלודה הוסרה מהכתפיים שלי ובעלי קיבל את אשתו נמרצת ועם מצברוח נפלא (אומנם קצת שמנה יותר ממקודם, אבל מי סופר?)

 

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com