מה עושים בסילבסטר 2018 בלונדון?

ינואר הוא באופן מסורתי חודש שמתחיל בסערה גדולה עם חגיגות סילבסטר 2018 בלונדון. הימים הראשונים של החודש הם המשכו של הכריסמס אבל מעט יותר מרגשים. בניגוד לכריסמס בו חלקים נרחבים מהעיר מושבתים, בחגיגות השנה האזרחית העיר כולה נפתחת כמו מניפה ומתנהגת כמי שאין לה מה להסתיר. מרבית החנויות יהיו פתוחות במתכונת יום ראשון כלומר ב1 בינואר הם יפתחו בשעות הבוקר המאוחרות ויסגרו בשעות אחר הצהריים. התחבורה הציבורית תפעל כרגיל. אז מה עושים בסילבסטר 2018 בלונדון?

אטרקציות בלילה

זיקוקים

העיר מאבדת את השפיות כשאינסוף זיקוקים צובעים את השמיים בחגיגיות נהדרת. עד לפני כמה שנים הצפייה בזיקוקים מאזור London Eye הייתה בחינם. אלא שמה שקרה הוא שבחלוף השנים הצפיפות כבר החלה לסכן את החוגגים. לכן הוחלט משנת 2016 שימכרו למשתתפים מאה אלף כרטיסים ב10 פאונד והמקום יוקף בגדר.

זיקוקים בסילבסטר
זיקוקים בסילבסטר

לא יהיה לכם קל להשיג כרטיסים, אבל אם בדרכים עקלקלות הצלחתם לקנות כרטיסים הנה כמה טיפים שמשקלם זהב. כדאי להגיע  כמה שעות לפני התחלת האירוע ולהתלבש באופן מתאים ללילות הקרירים של לונדון. אל תנסו לקנות מספסרים שמתרבים כג'וקים סביב האירוע הזה. קרוב לוודאי שהם מזויפים וגם אם לא, הכרטיסים הם אישיים ולא ניתן להעביר אותם.

אבל בואו, אתם לא באמת רוצים לשלם בשביל לצפות בזיקוקים. ישנם כמה אתרים נהדרים וחינמים. בגשר לונדון תוכלו לצפות בחינם בזיקוקים, אבל תאלצו להגיע מוקדם כי ברגע שהמקום מתמלא המשטרה הבריטית היעילה חוסמת את הכניסה אליו. גם בווקסהול ברידג׳ תוכלו לראות את מרבית הזיקוקים גם אם לא את כולם. היתרון הוא המיקום הנוח בסמוך לתחנות הרכבת התחתית של Vauxhall או Pimlico. גם מרחוב Cannon street תוכלו לראות את הזיקוקים, אבל אל תצפו ליותר מדי מקום.

מסיבות

אין כמו המסיבות המטורפות של ערב חג המולד. לא ברור מה כל כך משמח, אבל זה עובד מדי שנה. אם הצלחה כמובן אסור להתווכח הנה כמה מהמסיבות ששווה בשבילן לעלות בספונטניות על המטוס.

מסיבות בסילבסטר
מסיבות בסילבסטר

Bourne & Hollingsworth New Year's Eve House Party  – שתייה, אוכל וכמובן ריקודים מגניבים. מה שיפה שם הוא העיצוב הקלאסי. הנראות של הכריכים יפה, הקוקטיילים של השתייה מעוצבים ועוד. בשעה עשר יחולצו פקקי השמפניה ובחצות יושקו הכוסיות והמוסיקה תתחיל להדהד. השף אנתוני הורן יבשל לכם מעדנים טעימים שיפתחו לכם את התיאבון.
Club De Fromage’s – מסיבה מנצנצת ופשוטה. ברכת כדורים; טירות מתנפחות; תותחי קונפטי; בלונים ענקיים ועוד. מוסיקת רוק, פאנק, דיסקו ועוד. תכנסו על שטיח אדום למתחם הנהדר. כניסה רגילה תזכה אתכם ב2 משקאות חינם, אבל אם אתם רוצים להיכנס למעגל הפנימי. בריטני, טיילור סוויפט והבקסטריז בויז יצלצלו לכם באוזניים.
E1 London 27 – מועדון מוסיקה אלקטרונית שהפך לפופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות. לכבוד השנה האזרחית המועדון יקיים מסיבה שתימשך לא פחות מ27 שעות ברצף. יהיו שם ÂME, MANO LE TOUGH ועוד אמנים מוכרים מהסצנה. במועדון ישנן מערכות חדישות שנועדו להגן על האוזניים של החוגגים וגם יציידו אתכם באטמי אוזניים למניעת טינטונים באוזניים. יפה, לא?
רוצים לקבל הנחות על מסיבות ולהתעדכן לאילו מסיבות אזלו הכרטיסים לחצו כאן.

אורות

זה יכול להישמע כמו משהו מעט טריוויאלי אבל הספוטים שמאירים את העיר היפה בעולם (לא צריכים לשכנע אתכם נכון?) הם באמת מראה מדהים. רחוב אוקספורד המואר נראה כמו מכה או בית המקדש של החנויות כשהוא מנצנץ באלפי נורות צבעוניות ומיצג של שלג מדומיין הפוגש את הקרקע בעזרת אשליה אופטית. אל תפספסו את ההזדמנות לבקר בשדרת Carnaby Street עם המותגים הבריטיים שמוארים באור יקרות כמו בן שרמן, פריטי גרין וכו'. וכמובן ברים, מסעדות, בתי קפה.

אורות בסילבסטר

ברחוב פיקדילי תוכלו לראות מיצגי אור בהשראת האלה היוונית Anteros שאחראית על הענשת סרבני אהבה. השתדלו להפגין אהבה אם נקלעתם לשם בתקופה זו (אם החלטתם להעניק את אהבתכם בחזרה לאהוב/ה הרי שבסמוך עומדת החנות הידועה Fortnum & Mason שם תוכלו לפנק ביינות יוקרתיים או גלידות מהממות, התעדכנו בשעות הפתיחה כמובן). חלק ניכר מן האורות שהאירו את חג המולד כמובן יאירו את העיר ואורות השנה החדשה המצטרפים יוצרים מחזה חד פעמי.

עצי הכריסמס

אל תחמיצו את עצי החג שעבר. בקובנט גארדן תוכלו לראות את עץ החג המדהים על רקע הרצפה בת מאתיים השנים. נברשות, קשתות ומעל מאה אלף נורות נמצאים על עץ ענקי אחד. אבל עץ החג המדהים באמת הוא זה של כיכר טרפלגר שמתנשא לגובה אדיר של 25 מטרים. העץ ניתן במתנה לממלכה מנורבגיה כהוקרה על הסיוע במלחמת העולם השנייה. העץ מואר בסגנון נורבגי עם שרשראות ארוכות לאורך העץ הגבוה. עץ חג מולד יפהפה נוסף ממוקם בקונוט שהאורות המאירים שעליו הם מיצג שיצר האמנית הבריטית טרייסי אמין. היא יצרה אורות שמורכבים מפואמה של שיר אהבה נורבגי וכל זה בהתאם לכתב ידה.

אטרקציות ביום

מצעד פתיחת השנה האזרחית

בשעה 12:00 בצהריים של ה1 בינואר יוצא המצעד המרהיב מתחנת הרכבת התחתית בגרין פארק וצועד לאורך הווסט אנד עד שהוא מגיע לאזור הפרלמנט בשעה 15:30. 8,000 שחקנים (!!) מעשרים מדינות לוקחים חלק בתהלוכה: אקרובטים, רקדניות, מעודדות, להקות, רכבים היסטוריים ועוד. כל זה בליווי בלוני ענק צבעוניים, קונפטי המתפזר באוויר ומוסיקה נעימה. ככה צריך להיראות מצעד. מאות אלפי אנשים יוצאים אל רחובות העיר ונהנים מחוויה בלתי נשכחת. אם אתם מחליטים לצפות במצעד מהרחובות הרי שלא תשלמו אפילו פאונד שחוק.  מתאים מאוד לילדים. אם אתם מעוניינים במקומות אקסקלוסיביים ביציעים מיוחדים תתכוננו לפתוח את הכיס.
האטרקציות שהוצגו כאן ייחודיות לסילבסטר, אבל חשוב לדעת שחלק ניכר ממה שקראתם (וכמובן שקראתם!) במדריך לחודש דצמבר עדיין רלוונטי גם לתקופת הסילבסטר ואפילו אחריה.
https://www.youtube.com/watch?v=2JvyQgLmstg

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com