אוכל אנגלי זה פיש אנד צ'יפס ונראה מי שיטען אחרת

איך חוטפים קרייבינג לדגים? סיפור אמיתי

למרות שנשנתי להנאתי כ"כ הרבה פעמים לפיש אנד צ'יפס עדיין לא מצאתי את הנוסחה המנצחת. מנת הדגל של האוכל האנגלי או אם תרצו היהלום הניצב על הכתר הבריטי או בקיצור: אוכל אנגלי זה פיש אנד צ'יפס. כל זה השתנה לפני מספר ימים כשטעמתי אצל חבר לונדוני (ישראלי לשעבר) את הפיש אנד צ'יפס המושלם. הוא השתרע בנינוחות על הספה המהוהה הכחולה והושיט לי מנה שהוא סיים לטגן. ברגע שהכנסתי את הדג הנימוח לפה התחלתי לצעוק עליו "אתה לא מבין מה עשית לי". הידיד החביב לא הבין מה פתאום אני צועקת עליו וממש נבהל, הוא לא רגיל לראות אותי עם טמפרמנט כל כך סוער. צחקתי באופן היסטרי משהו ואמרתי לו שזה ההכי טעים שאכלתי מיום שיצאתי בקיסרי מריח אמי ועד ליום זה.

מיד כשחזרתי לדירה שלי, השותפה שלי ואני החלטנו להסתכן ולנסות לשחזר את ההצלחה. הכיריים הנקיים שלנו הם תזכורת עגומה ליכולת הבישול שלנו, אבל הפעם החלטנו שמלכלכים את הכיריים וואט סו אבר.

אבל לפני זה טעימה היסטורית מהפיש אנד צ'יפס, שכל הקרדיט הנוגע להגעתו לאנגליה צריך ללכת ל"עם הנבחר". כבר במאה ה-17 יהודים ממוצא ספרדי שהיגרו מספרד אל האי הבריטי הביאו אתם את הרעיון לטגן דגים ולצפות אותם בבלילת קמח.  בערך 150 שנה חלפו ובחור יהודי מקומי בשם ג'וזף מאלין, שידך בין הצ'יפס והדג המטוגן וברא שניים שהצירוף שלהם גדול מסך חלקיהם. בשיאה של הטרפת הגיעו מספר דוכני הפיש אנד צ'יפס באנגליה ל30,000 בשנת 1900. מאז טעמים נוספים נרכשו על ידי החך האנגלי, אבל גם כיום מספר המסעדות/דוכנים עומד על כ-8000. זה עדיין פי שמונה ממספר דוכני המקדונלדס' שיש שרואים את התפשטותם כהשתלטות אמריקאית על האם הגדולה, אך כאמור חשש זה עודנו מופרך.

ועכשיו המתכון לגן העדן האנגלי ששמו פיש אנד צ'יפס

המצרכים (6 מנות):

אחד ק״ג פילה דג ים לבן (אינטיאס, פלמידה לבנה, לוקוס), ללא עור ועצמות

שמן לטיגון עמוק

קמח לקימוח

למשרה

שלוש כפות שמן זית

שלוש כפות מיץ לימון

שתי כפות חרדל דיז׳ון חלק

אחד כף קליפת לימון, מגוררת

שתי כפות עלי תימין

מלח, פלפל שחור גרוס

לבלילה

אחד כוסות קמח תופח

אחד ביצה כוס פטרוזיליה, קצוצה דק

מעט שבבי צ׳ילי חריפים

מלח, פלפל

כוס בירה

לצ'יפס

ק"ג אחד של תפוחי אדמה (רצוי אדומים), קלופים

שמן לטיגון עמוק

בתאבון!

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com