אמצעי תחבורה בלונדון

אחרי השאלה אם להיות או לא להיות, ישנה שאלה לא פחות חשובה: כרטיס אויסטר או טרוול קארד?

הנה ההבדלים:

כרטיס אויסטר- בגודלו הוא מזכיר כרטיס אשראי ממוצע שמתפקד כמו רב קו בישראל. מטעינים עליו סכום כסף המשמש לנסיעה. עלות הכרטיס עצמו היא 5 פאונד (פקדון שניתן לקבל בחזרה בסוף הנסיעה האחרונה במכונות האוטומטיות בתחנות אם עברו יומיים מקניית האויסטר).

כרטיס טרוול קארד- כרטיס המיועד לזמן קצר כמו יום-שבוע-חודש. אפשר לקנות אותו ככרטיס נייר או לבקש להטעין על האויסטר (אפשרי גם במכונות אוטומטיות בכל טיוב).

כרטיס נסיעה מנייר- אומנם מנייר אבל עם פס מגנטי. הגרסה שקדמה לאויסטר. לא ממש משתלם, מחיר כרטיס נייר לנסיעות בודדות כפול מאשר תשלום באותה נסיעה בכרטיס האויסטר.

Cap- מזכיר את ה’חופשי יומי’ הקיים בישראל. ניתן להשתמש בו על גבי כרטיס האויסטר בלבד. תשלומי הנסיעות באותו יום מצטברים לכדי 6.6 פאונד לאזורים 1-2. ברגע שצברתם את הסכום הזה בנסיעות, שאר הנסיעות באזורים אלה באותו יום לא יהיו כרוכות בתשלום נוסף.

London Pass – כרטיס נסיעה שכולל כניסה לאטרקציות מרכזיות בלונדון. יש כל מיני סוגים של הכרטיס עם אטרקציות שונות ולכן יש לבדוק מה בדיוק קניתם.

Oyster או Visitor Oyster card? – הOyster הוא הכרטיס הרגיל שנמכר בכל מקום ועולה 5 פאונד פיקדון שניתן לקבל אחרי יומיים בחזרה. לעומת זאת ה Visitor Oysterנמכר במרכזי מבקרים בחלק מן התחנות ועולה 3 פאונד שלא ניתנים להחזרה.

מחיר ילדים בתחבורה הציבורית בלונדון

ילדים/ות עד גיל 11 בחינם – ברכבת התחתית ילדים קטנים מ11 נוסעים בחינם. הילד פשוט עובר את השערים עם מבוגר המעביר את הכרטיס עבורו. כך גם לגבי אוטובוסים.

בעלי קושי להתנייד – במרבית התחנות יש שערים גדולים על מנת להקל על אנשים המתקשים להתנייד: כסאות גלגלים; עגלות תינוקות או מזוודות גדולות.

Young Visitor discount – ילדים מגיל 11 עד 15 (כולל) יכולים לקבל הנחה של 50% מתעריף מבוגר, את ההנחה לילדים בני 11-15 ניתן להזין על כרטיס אויסטר רגיל, ההנחה תקפה ל 14 יום. ניתן להזין את ההנחה בכל תחנת רכבת תחתית, פשוט יש לבקש מהסדרן שעומד ליד המכונות לעשות זאת, יתכן והוא יבקש תעודה מזהה של הילד בשביל לראות שהוא בגיל הנכון (באתר הרשמי כתוב שהם לא מבקשים הוכחה על הגיל ובדרך כלל הסדרנים נותנים את ההנחה בלי בעיות).

לפעמים הסדרנים מתעצלים או לא ממש יודעים מה לעשות ואז אפשר לקנות אויסטר רגיל ולנסוע איתו לתחנה אחרת או לאחד מה-Visitor center שם יוכלו להזין את ההנחה גם על כרטיס קיים. מבוגר אחד יכול לקבל עד 4 כרטיסי אויסטר בהנחת מבקר כאשר הילדים צריכים להיות נוכחים לידו.

טרוולכארד 1+1 לשלל אטרקציות

ישנה אפשרות לקבל כרטיס שני בחינם למגוון אטרקציות במידה ויש לכם כרטיס שבועי (טרוואלכארד) מנייר שנרכש בתחנת רכבת או שהגעתם ללונדון ברכבת באותו יום ושמרתם את כרטיס הנסיעה.

על מנת לממש את המבצע יש לקנות טראוולכארד מנייר עם הנחה של 1+1, לצורך כך יש להגיע לאחת מתחנות הרכבת הגדולות להביא איתכם תמונת פספורט ולבקש את כרטיס הנסיעה השבועי “Travelcard 2 For 1” (טראוולכארד 2 פור 1)

את הכרטיס ניתן לקנות רק במשרדי הכרטיסים של הרכבת הארצית באחת מהתחנות: Paddington, Marylebone, Euston, Kings Cross, St Pancras, Liverpool Street, London Bridge, Charing Cross, Waterloo, Fenchurch Street and Victoria.

שימו לב שגם באותן התחנות אתם צריכים ללכת ל Train station ticket office ולא למכירת הכרטיסים של הטיוב.

בשביל לקבל את ההטבה צריך שלשני הנוסעים יהיה את כרטיס הטרוואלכארד עם הלוגו של הרכבת.

בנוסף אתם צריך לאסוף מהתחנה טפסים אותם תהיו צריכים למלא עבור כל אטרקציה.

לא כל האטרקציות משתתפות במבצע, חלקן משתתפות בתאריכים מסוימים בעוד תאריכים אחרים ‘תפוסים’ והכניסה אליהן לא אפשרית באמצעות הכרטיס. בקיצור, צריך לבדוק באותיות הקטנות.

כרטיס רכבת ארצית – אם הגעתם ללונדון ברכבת באותו היום אתם יכולים לנצל את ההנחה של 1+1 עם הצגת כרטיס הרכבת ומילוי טופס, אם אתם מתכננים להגיע מחוץ ללונדון ע״י רכבת מומלץ לקנות כרטיסים לרכבת מוקדם ככל הניתן, ניתן לעשות זאת כאן ותקבלו קוד בשביל להוציא את הכרטיס מהמכונה בתחנה, במקרה הזה אין צורך בתמונת פספורט.

**עדכון – בחלק מהאטרקציות ניתן להזמין מראש כרטיסים גם במבצע של 1+1 ****