זוג מבוגרים עם ילדה בת שנתיים חזרו מלונדון

זו מבוגרים עם ילדה בת שנתיים חזרו מלונדון

לקח לי לא מעט זמן לכתוב את פוסט התודה שלנו אבל הנה זה בא.. קצת ארוך אז תתכוננו..
אז קודם כל הרכב הנסיעה שלנו היה פחות נפוץ, זוג מבוגרים עם ילדה בת שנתיים. ולמרות החששות, תתפלאו גם לילדים קטנים יש מה לעשות בלונדון. 😉

בחרנו לטוס באל על בטיסה סדירה בשביל להימנע מעיכובים בגלל הילדה ואכן הטיסה המריאה ונחתה בזמן. הגענו ללונדון לשדה התעופה לוטון בשעה 15:00 ביום שישי.
בהמלצת הקבוצה קנינו סים מקומי מיד עם הנחיתה, לפני היציאה מהשדה תעופה הייתה עמדה של חברה סלולרית ושם קנינו את הסים ב20 פאונד עם 20 גיגה גלישה שזה המוווון ל5 ימים וכל היום השתמשנו בוויז ובגוגל מפות.
למרות שהתחבורה הציבורית בלונדון פשוט נהדרת, השכרנו רכב מפני שיצאנו גם מחוץ ללונדון ועם ילדה בת שנתיים זה קצת יותר מסובך להיסחב באוטובוסים ומוניות עם כסאות בטיחות מתאימים.
את כסא הבטיחות הבאנו מהארץ (מאוד פשוט עולה למטוס עם שאר הכבודה ולא נכלל במשקל) וזה חסך המון כסף בהשכרת הרכב (בערך 300-400 שקל) וכשהגענו וראיתי אילו כסאות היו להם אמרתי מזל שהבאנו את שלנו מהבית. ככה גם לילדה היה הרגשה של הכסא שלה ולא היו התנגדויות. ההשכרת רכב בוצעה בחברת greenmotion זולה מאוד, מכונית חדשה וטובה. ג'יפ סאן יאנג מרווח נקי בעלות של 500 שקל ל5 ימים.
נסענו למלון שם חיכה לנו כבר החדר מוכן, נקי ומרווח. בחרנו במלון KIP HOTEL שלמרות שהוא מדורג 2 כוכבים ענה מעל ומעבר לכל הציפיות שלנו. הזמנו חדר סטודיו עם מטבחון שהיה מאובזר בכל מה שצריך. המלון ממוקם בסמוך לתחנת רכבת HACKNEY ובמרחק דקת הליכה היה כל מה שהיינו צריכים חנות של פרימרק (בכל זאת ילדה בת שנתיים צריך שיהיה חנות זמינה לביגוד זול וסביר למקרה הצורך) חנות של מארקס אנד ספנסר (כדי שיהיה אפשר לקנות אוכל ולהכין במלון, ילדה בררנית במיוחד) שאגב התפלאנו לראות שהכל שם ארוז ומוכן לשימוש מידי, אפשר לחשוב שלא מבשלים שם, החל מארוחות מוכנות לחימום (לא בסגנון מנה חמה אלא ממש ארוחות) ועד פירות חתוכים בקופסאות.
צמוד למלון כמובן הייתה חנייה זמינה וזה היה חשוב לנו בגלל הרכב.
אז ביום הראשון הגענו למלון לקראת שעה 17:00 עשינו סיבוב קטן באזור, התמקמנו והלכנו לנוח.
ביום השני שלנו (שבת) נסענו ללגו לנד. עד גיל 3 לא משלמים כניסה. למבוגר כולל ארוחה מאוד משביעה באחת המסעדות המפוזרות בפארק 60 פאונד.
הייתה חוויה נהדרת גם לנו וגם לילדה. בילינו שם את כל היום וחזרנו מותשים.
ביום השלישי (ראשון) לאחר שרכשנו 2 כרטיסי אויסטר בתחנה שליד המלון (כי על הילדה לא משלמים עד גיל 11 אם אני לא טועה) עלינו על הרכבת ותוך 9 דקות ירדנו בתחנה הסמוכה לקמדן מרקט (camden road). טיילנו שם ברגל, דוכנים יפים, אזור מאוד יפה, אוכל רחוב טעים אבל שומני במיוחד לטעמי. המשכנו לטייל (ברגל) לאורך תעלת מים יפיפיה (יש כאלה שעושים שם שייט אנחנו בחרנו ללכת) פה המקום לציין שחשוב עם ילדים בגיל שלא רגילים ללכת הרבה לקחת עגלה קלה ונוחה זה עשה לנו ולה את הטיול להרבה יותר קל ונוח.
הלכנו עד הריגנט פארק, פארק מדהים ביופיו, ענק.. חוויה לילדים ולמבוגרים.. נותן כמה דקות של שלווה בין אם רק מטיילים, משתוללים על הדשא או עוצרים לפיקניק קצר. פשוט מקסים.
עם כל החוויות שבו יש גן חיות, מזרקות וגנים מקסימים וכו'..
בגלל שהילדה התייעפה בהשתוללות על הדשא היא נרדמה בעגלה ואנחנו ניצלנו את הזמן להמשיך ברגל לכיוון אוקסופרד סטריט.
מכיוון שאנחנו לא חובבי קניות ולא לשם כך נסענו זה היה יותר בשביל החוויה ופחות לרכישה. כמובן שהופעות הרחוב זה משהו שאסור לפספס ואם אתם עם ילדים אז כמובן את החנות של Lego, M&M, Hamelis, Disney ודומיהם. מעבר למוצרים הגודל והפעילויות בתוכן הן אטרקציה בפני עצמה לילדים ולילדים בנפשם.
משם חזרנו למלון וסיימנו את היום. למרות שבהתחלה חשבנו לעשות הרבה מהמעברים בתחבורה ציבורית, גילינו שדווקא ההליכה ברחובות וספיגת האווירה הייתה יותר נעימה והתחבורה הציבורית הייתה רק בתחילת היום ובסופו.
על אף שמטרת הטיול לא הייתה קניות החלטנו לרכז את הקניות שלנו ליום אחד וביום הרביעי (שני) בחרנו באאוטלט מחוץ ללונדון שממקום באזור מדהים ביופיו שאפשר לנו לחוות קצת את הפרברים של לונדון ברכב ולשוטט בין העיירות. אז נסענו לכיוון ashford designer outlet ואני לא יכולה להגיד שזה היה להיט, מלבד נעלי נייק לכולנו במחירי רצפה לא נמצאו שם מציאות. אבל הדרך לשם, אני לא זוכרת את השמות של העיירות אבל פשוט כל עיירה מדהימה ביופיה, הבתים, הרחובות. תענוג.
בלגולנד בעלי זכה בבובת כלב ענקית אז נכנסנו לאחת העיירות כדי לנסות לשלוח אותו בדואר, אנשים מדהימים, אנגלים נימוסיים במיטבם, אומנם לא הצלחנו לשלוח את הבובה ובסוף גררנו אותה איתנו לשדה התעופה אבל החוויה של המפגש עם אנשים מקומיים הייתה חד פעמית.
כשחזרנו לכיוון לונדון עצרנו בשניים מהקניונים הגדולים bluewater shopping centre וגם בwestfield mall חוויה לאוהבי השופינג והקניות. פחות התחברנו אבל היינו צריכים להעביר קצת זמן עד השעה שבה הזמנו כרטיסים מראש ללונדון איי.
חנינו בקרבת מקום (לא יקר בכלל) והלכנו ברגל כ5-7 דקות. בחרנו באחת השעות המאוחרות שהיו באפשרויות בתקווה לזכות בסיבוב על הגלגל בזמן השקיעה. רק שלא ידענו שבלונדון השמש שוקעת ממש מאוחר מסתבר שהרבה אחרי 20:30-21:00. בכל מקרה היה מקסים וכמובן אחרי צילום קטן כשברקע הביג בן עטוף בפיגומים, זה היה הסיומת המקסימה של היום.
חשוב לציין שבחלק מהאתרים התיירותיים לא היינו כי לא רצינו להעמיס, תכננו משהו מרכזי אחד ליום ובהמשך היום פשוט זרמנו בהתאם ליכולת שלנו ושל הילדה וזה מאוד חשוב כשנוסעים עם ילדים קטנים.
* נקודה חשובה לרוכשי אויסטר. עלה לנו 5 פאונד פיקדון לכרטיס אותו קיבלנו בחזרה במכונה (שימו לב שלא בכל תחנה יש מכשיר שמחזיר פיקדון, אנחנו החזרנו בתחנת LIVERPOOL) כך שזה ממש משתלם ונוח. קיבלנו גם את מה שנשאר בכרטיס וגם את כספי הפיקדון בלי לחכות בתור, במזומן ובעזרת מכונה מאוד קלה להבנה.
נשאר לנו הרבה טעם לעוד וחכים כבר לפעם הבאה.