אז איך היה בסופת השלג? חמישה ימים בלונדון הלבנה

אז איך היה בסופת השלג הגדולה? חשוב לי להגיד שלמרות שקר, אם מתלבשים טוב אפשר לגמרי להסתדר. אל תבטלו טיול בגלל הקור, שימו צעיף, כובע ומעיל טוב ויהיה בסדר. יש פה דגש גדול על אוכל מכיוון שזו נקודת החולשה שלנו. אלו היו חתיכת חמישה ימים בלונדון.

טיסות

בריטיש אירוויז להית'רו. מצוין כמו תמיד, בהלוך ובחזור הזמנו מקומות למחלקת תיירים פלוס (שזה מעין אמצע בין תיירים לעסקים) מחלקה נפרדת, קטנה שמאופיינת במושבים מרווחים יותר. האוכל טעים ומגוון וזה מאוד נחמד.

מלון

התאכסנו במלון הוקסטון בהולברן (THE HOXTON HOLBORN) רחוב עמוס מסעדות וסופרים. הרחוב/מלון נמצאים 7 דק הליכה מקובנט גרדן ובערך 5 דק הליכה מטוטנהם קורט רוד. מבחינת טיוב- תחנה אחת מקובנט גארדן, שתיים מלסטר סקוור ושלוש מפיקדילי סירקס. המלון ממוקם כ150 מטר מתחנת הולברן ובשל הנוחות של הקווים הנמצאים בתחנה, השתמשנו בעיקר בה. בנוגע למלון עצמו, קונספט המלון הוא חדרים בגדלים שונים, מלון מאוד מעוצב ויפה עם גימיקים נחמדים מאוד כמו שקיות ארוחת בוקר המחכות לצד הדלת בבוקר. המלון משדר ניחוח שובב של הייטק, לובי המלון מלא כל שעות היום באנשים שבאים לעבוד ולקיים פגישות (זה לא מינוס, אנחנו מצאנו שזה נותן הרגשה מאוד נעימה וביתית). במלון 3 אופציות לאוכל (אין חדר אוכל):

Hubbard and Bell – מסעדה הממוקמת בלובי המלון. בבוקר נהננו מארוחות בוקר טעימות, התפריט לא מאוד יקר ומגוון, אכלנו שם את כל ארוחות הבוקר שלנו. בשעות הצהריים והערב יש תפריט מתאים, אבל לא ניסינו.
Holborn Grind- בית קפה שנמצא לצד המלון, מאוד נחמד.
Chicken Shop- טעים. מנות גדולות, לא יקר והמקום נחמד. הם מתמחים בעוף כמובן, עם הכניסה למסעדה נתקלים בריח עישון מאוד נחמד. לנו היה נוח לאכול שם עם ההגעה למלון אחרי הטיסה, ולפני היציאה לשדה חזרה כדי לחסוך זמן בחיפושים.
מאוד נוח שיש מקומות טובים לאכול בהם במלון.

אוכל
חמישה ימים בלונדון (אוכל)
אוכל מדהים בלונדון

Ping Pong- עד כה בכל הגעה שלנו ללונדון ביקרנו ביאוצ'ה מתוך אהבה גדולה לדים סאם. הפעם לא היה לנו חשק ואת הרעב שלנו לדים סאם סיפקה להפתעתנו רשת מאוד נחמדה בשם פינג פונג. יש סניף מאוד נחמד בסוהו ,מקבלים תפריט שמסמנים לבד והמנות קטנות ונחמדות.לא יקר
Dinner By Heston – מסעדת מישלן של השף הסטון בלומנטל. היו הרבה דברים טעימים בטיול אבל זו גולת הכותרת, מנות מצוינות לכל אורך הארוחה, שירות מדהים ואוירה מצוינת. אם מישהו מעוניין ללכת אשמח להמליץ על מנות שאהבתי. לקחת בחשבון שהמסעדה יקרה מאוד.
BAO – יש שני סניפים, בסוהו ובפיצרוביה. אנחנו אוהבים ללכת לפיצרוביה מאחר ואפשר להזמין מקום (למרות שברוב הפעמים שהיינו שם לא היה צורך) והסניף הזה גדול יותר מבסוהו. המנות מצוינות, ממליצה לנסות כמה שיותר לחמניות מאודות. יש אחלה ראשונות, וקינוח מצוין של באו מטוגן עם גלידה.
Afternoon Tea– במהלך הטיול ביקרנו בשני מקומות:
Mirror Room- ממוקם במלון המפואר רוזווד ברחוב היי הולברן (קרוב למלון שלנו). הסעודה עצמה בהשראת אמנים מפורסמים. הכל היה מאוד טעים ומוצלח.
Fortnum & Mason – ביקרנו בעבר במוסדות מאוד נחשבים של אפטרנון טי בלונדון (סקטצ', וולזלי, ואפילו במירור רום) וכולם מאפשרים לחלוק את דיל האפטרנון טי ללא הרמת גבה. לרוב מדובר בהרבה אוכל שקשה להשתלט עליו לבד ואני חושבת שכל המקומות האלה הגיעו להבנה הזאת. לצערנו לא כך היה בפורטנם אנד מייסון, הם הכריזו שיש להם "מדיניות שלא מאפשרת חלוקה". מאוד הופתענו בעיקר כי תכננו שהארוחה תהיה משהו קל (גם בבטן וגם בכיס) אך החלטנו להשאר. יש לציין שהדבר הקפיץ את החשבון מסביבות 50 לזוג ל107 (כולל שירות). אין ספק שהיה לנו טעים, אבל אני חושבת שמדובר באטימות שנתקלנו בה לראשונה והיא אינה הוגנת.

Big Easy- מסעדת ברביקיו בקובנט גארדן, מאוד טעים.
Wagamama– בימים קרים כמו שחווינו בלונדון, שמחנו לגלות ואגאמאמה מתחת למלון שלנו. אחלה רשת עם אוכל טעים ומנחם בימים קרים.

קצת תרבות

מחזמר –מלאי נסיון במחזות זמר (היינו בבוק אוף מורמון, וויקד, קינקי בוטס, מלך האריות) אני רוצה לציין דיס המלצה על 42nd street. אין ספק שמדובר בשואו, יכולות סטפס מדהימות, אבל אין עלילה. השתעממנו ויצאנו באמצע.

אטרקציות ומקומות לבקר:

Ocean liners exhibition V&A – מיוחד ומעניין.
תערוכת פו הדב – נחמד עם ילדים אבל אין יותר מדי מה לעשות, ביקרנו עשר דקות ועזבנו.
וסטמינסטר אבי- מעניין ומומלץ.
נשיונל פורטרט גלארי – מומלץ.
גשרים שקופים בלונדון ברידג' – חוויה נחמדה. אנחנו הגענו ביום שהמעליות לא עבדו ולא הודיעו לנו על כך. יצא שהמדרגות שחשבנו שמובילות למעלית הובילו לבסוף לכ200 מדרגות נוספות שעלינו ברגל כדי להגיע לגשרים השקופים. להבנתנו משיחה עם הצוות זו תקלה זמנית, אבל ממליצה לשאול אם המעליות בסדר כי לחלק מהאנשים טיפוס כזה עשוי להיות חוויה לא פשוטה.
שוק לדנהול – מוכר לחלק מהאנשים בתור המקום שבו צילמו את הסצנה של סמטת דיאגון בהארי פוטר. נחמד לעבור שם ולצלם, המקום מאוד יפה.
El pastor tacos – אני יודעת שרוב האנשים שמבקרים בבורו מסתובבים בין הדוכנים וטועמים כל מיני דברים, ואני בעד זה. אבל אם בא לכם משהו שונה, כנסו למסעדה El PASTOR TACOS שנמצאת בבורו וממש לא תתחרטו. אוכל מקסיקני מעולה שעשוי טוב ומאוד מוקפד. לא יקר.

לונדון מלאה בחסרי בית שמבקשים נדבות ואוכל. אם אכלתם במסעדה ולא סיימתם את האוכל, תבקשו לארוז אותו בטייק אווי ותציעו את האוכל לאחד מחסרי הבית שתתקלו בהם. הם מאוד שמחים לקבל קצת אוכל. ממש חבל לתת לאוכל להיזרק. בקיצור אלו היו חמישה ימים בלונדון שלא ישכחו (עד לפעם הבאה!)