חמישה מקומות בלונדון שגיליתי בטעות

אחרי חמש שנים שבהן הייתי דיילת אוויר וחרשתי את העולם לאורכו ולרוחבו מספר לא מבוטל של פעמים, גיליתי שאני מסוגלת לפתח רגשות לערים. מבחינתי, עיר היא יצור חי, ואם אפשר להגזים – יש בה משהו אנושי: תנועה, אופי, מצב רוח. אנשים חיים ומבקרים בעיר, והזכרונות נספגים בהם יחד עם הרחובות, הקולות והצבעים שבה וכנראה שמשהו בערבוב הזה של מקום וזכרונות גורם לי להרגיש שעיר היא מושא אהבה לגיטימי לחלוטין. המשיכו לקרוא לחמישה מקומות בלונדון שגיליתי בטעות. 

חמש שנים חרשתי את העולם לאורכו ולרוחבו, ולא ביקרתי בלונדון. לכבוד יום הולדת 29 החלטתי שהגיע הזמן, ונסעתי לחמישה ימים עם סבתא שלי, שותפתי לפשע, ללונדון מלאה בקישוטים ואורות חג מולד, רחובות הומים והייד פארק שהתחפש לוונדר-לנד. בלונדון הטמפרטורות נמוכות, השמש סנובית ומזג האוויר תמיד אפרפר ובכל זאת משהו בה כל כך מזמין והופך את הביקור בה לחמים ומסביר פנים. מדובר בקסם שגרם לי להרגיש כמו שלא הרגשתי מאז הביקור הראשון שלי בניו יורק בגיל 16: התאהבתי. וכשמתאהבים, קשה להיצמד לתכנית המושקעת שהגעת איתה מהבית, כי מה היא התאהבות אם לא היכולת להתמסר ולתת לעיר להוביל אותך. לונדון היא בין המקומות היחידים שללכת לאיבוד בהם זה לא חשש, זו מטרה, אז הסירו דאגה מלבכם ותנו לזה לקרות. הנה חמישה מקומות שהגעתי אליהם בטעות – וברור שהם הפכו להיילייטס של החופשה:

  1. רחוב Carnaby: למרות שערכתי מחקר חוצה בלוגים, עמודי אינסטגרם ואתרי המלצות – לא נתקלתי בשם של ה-רחוב הכי לוהט בשכונת הסוהו. ברחוב הקטן ובסמטאות הצמודות אליו תוכלו למצוא חנויות בוטיק של מותגים ששווה להכיר, כמו נעלי superga, מותג האיפור benefit, רשת חנות הלייפסטייל היפנית muji וסניף מושלם של Skinny dip שכולו מוצרי נייר ואקססוריז ועוד ועוד. מסעדות וברים לא חסרים באזור – ומה שמנצח על הכל זו אווירה טובה ומלאת שיק.

2. מעדניית fortnum & mason: יש הנוטים להתבלבל ולחשוב שהגיעו בטעות להיכל מלכותי, אבל אחרי שעוברים את חלונות הראווה המהודרים ואת הכניסה הציורית ונותנים לעיניים להתאושש מצבעי הזהב והטורקיז שמעטרים כל פינה אפשר להתפנות למקדש השוקולדים, הפטיפורים, התה והריבות ולהתחיל להתפעל מהשפע. אין פלא שזו חנות המצרכים החביבה על בית המלוכה, והמחירים בהתאם – אבל אל תתנו לזה למנוע מכם לרכוש לפחות צנצנת אחת של ריבת שמפניה ותותים. מה שטוב למלכה, טוב גם לכם.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Fortnum & Mason (@fortnums) on

3. השוק המקורה Apple Market – דווקא בפעם שחיפשנו את תחנת הTUBE הקרובה במטרה לחזור למלון כמה שיותר מהר, הגענו בטעות לשוק המקורה שנמצא בלב הקובנט גרדן. בשוק האורבני תוכלו למצוא חפצי וינטג' ועתיקות, תכשיטים ומזכרות בעבודת יד, ציורי שמן, אוכל רחוב ועוד עשרות דוכנים שגם אם לא תקנו בהם שום דבר תוכלו להנות מטיול באווירה צבעונית וכיפית מהסוג שרק לונדון יודעת לתת.

4. רחוב אליזבת': ירדנו בתחנה של כיכר סלואן כדי לחקור קצת את הרובע המלכותי של קנזיגטון וצ'לסי  והגענו לרחוב שכל חנות בו מתמחה בנישה ספציפית מאוד, מכובעים מסוגננים ועד שקיות ארוזות להפליא של שוקו חם. מעבר לרחובות היפים ולבוטיקים היקרים להחריד, רחוב אליזבת' שוקק מקומות שבהם תוכלו לשתות קפה מצוין עם משהו מתוק וסופר-מוקפד על יד, רגע לפני שתמשיכו בטיול הרגלי לרחוב ויקטוריה ועד ארמון בקינגהם. אנחנו בחרנו בדומיניק אנזל, פטיסרי איקוני שהתחיל בשכונת הסוהו בניו יורק וכבש את העולם עם מאפה הקרונאט ועם בריוש החביתה המושלם, או בשמו המלא perfect little egg sandwich.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Belouis Some (@belouissome) on

5.  מרינת St Katherine Docks: מסעדת הפסטות Emilia's Crafted Pasta הייתה ברשימה שלי מבעוד מועד, אבל לא היה לי מושג שהיא ממוקמת באזור מדהים כל כך. כשהגענו לנקודה על גדות התמזה בין גשר לונדון לגשר טאוור גיליתי, בלי שום הכנה מוקדמת, מרינה מהממת עם יאכטות ומסביבה בתים יפים, אמנות רחוב ופסטורליה כמעט כפרית שלא ממש אופיינית ללונדון והתאימה בדיוק ללאנץ' במסעדת הפסטות הביתית, שהיא, אגב, המלצה בפני עצמה.

הדבר הכי כיף ברשימה הזאת הוא שכל המקומות כאן הם מקומות שלא צריך לנסוע אליהם במיוחד – רק לזכור לעבור בהם בדרך מאתר חובה אחד לאחר, ואל תשכחו מדי פעם לקחת פנייה לא מתוכננת – כשמדובר בלונדון, תהיו בטוחים שזה ישתלם לכם.

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com