המקומות בלונדון שכל גייז ולסבית חייבים לראות 🌈

סיור להטב"י בלונדון
השנה לונדון חוגגת חמישים שנים של שחרור להט"בי מעבדות לחירות עם חודש לתרבות הגייז. יש הרבה נקודות ורודות על  המפה הגייזית בלונדון שתרמו למאמץ לשחרור הקהילה. ווירג'ניה וולף; אלן טיורינג; Highbury Fields ועוד. הנה המקומות בלונדון שכל גייז ולסבית חייבים לראות בהקדם!

שני בתים וגעגוע

נפתח בסיור בביתה של הסופרת הידועה וירג'יניה וולף שחיה בשני בתים בלונדון בשכונת בלומסברי. כל חייה האומללים והטראגיים (והם באמת היו כאלה – אין כאן נימה של ציניות) היא פלרטטה עם הרעיון שהיא נמשכת לנשים. ברחוב הייד פארק 22 ובכיכר פיצרוי 29. היא גרה בבית נוסף בלונדון שהופצץ במהלך הבליץ הגרמני של מלחמה"ע השנייה בכיכר טביסטוק 52. בספריה היא שואבת השראה ממערכת היחסים האירוטית שלה עם ויטה סקוויל וסט שהיו רווים בתשוקה כבושה. כך למשל בספרה "אורלנדו" היא עוקבת אחרי גיבורה ביסקסואלית וטרנסג'נדרית בחצר המלכות של המלכה אליזבת הראשונה. גם בספרה הידוע ביותר "חדר משלך" היא מקדישה את הפרק האחרון לחשיבה על מערכות יחסים ביסקסואוליות. רוב המקומות בהם דרכה רגלה של הסופרת המוכשרת בלונדון מסומנים בלוחות כחולים.

https://www.youtube.com/watch?v=vXgk25UiKKU

זהות מינית היא לא אניגמה

הפסל של אלן טיורינג גם הוא משמש מונומנט היסטרי והיסטורי לקהילה. המתמטיקאי הגאון שאירופה כולה חבה לה את חירותה אחרי שפיצח את קוד האניגמה הגרמנית הציל את אירופה, אבל לא זכה מעולם לחירות אישית והתאבד לאחר שנגזר עליו לעבור סירוס כימי ב1952. ברחוב סנט מרי הוקם לזכרו פסל מכובד, שהקמתו התקבלה בשמחה בממלכה. מסע פרסום שנתמך על ידי אלפי אנשים כולל סטיבן הוקינג הובילה לבשורה המשמחת.

הפגנה ורודה

Highbury Fields הוא המקום בו נערכה לראשונה מחאת זכויות ההומוסקסואלים בלונדון. ההפגנה שהתקיימה בנובמבר 1970, אומנם לא הובילה לשריפת חזיות אבל הייתה סוערת למדי אחרי שהמנהיג הלהטב"י לואיס אקס, נעצר ונתפר לו תיק בגלל מעשי שוחד. שלט מתכת קטן מספר על האירוע המסעיר בו 150 מפגינים מתנועת  GAY LIBERATION FRONT הפגינו כנגד האפליה המתמשכת נגד הקהילה הגאה.

בימים אלה שוקדת עיריית לונדון על פתיחת ארכיון חגיגי המספר את תולדות המאבק הלונדוני כנגד אפליית להט"ב בלונדון. שנים לא רבות לאחר מכן, ב1983 כבר כיהן חבר פרלמנט בשם כריס סמית' שהזדהה כהומוסקסואל מוצהר. אכן מאבק ראוי.

כל גייז ולסבית חייבים לראות את זה בלונדון
שלטהמנציח את המאבק הלהט"בי בלונדון
לשחות נגד הזרם

הנה אטרקציה טיפה יותר נועזת אבל לא פחות תרבותית – Hampstead Ponds. הבריכות הידועות מושכות לא מעט גייז אבל בדרך כלל האווירה שומרת על אפלטוניות בריאה ולא גולשת למקומות מיניים יותר. הם זכו לאזכורים בתרבות הפופולארית כמו ביצירתו של Andrew Hollinghurst.

בואו לבלות!

 

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com