תיירים? הדרך הקלה לקבלת החזר מס בלונדון

עד שתומצא איזו אפליקציה שבה תייר יוכל לקבל החזר על מס ערך מוסף (מע"מ) בלחיצת כפתור, עדיין לא פשוט כל כך לקבל החזר כספי בלונדון. לא מעט פעמים תגלו שניתן לחסוך מאות שקלים ובקלות יחסית. לא על על קנייה צריך לשלם מע"מ: אוכל, בגדי ילדים וספרים פטורים ממע"מ. בנוסף אם קניתם בחנות בסכום שנמוך מ30 פאונד אתם לא תהיו זכאים להחזר . אבל עם יד על הלב, מי מאיתנו מהדק את הארנק בלונדון? שער הפאונד הנמוך יחסית בשילוב עם מחירי האלקטרוניקה הנמוכים, הופכים את הקנייה בלונדון למשתלמת. בניכוי המע"מ המחיר כמובן משתלם במיוחד. אז איך מקבלים החזר אתם שואלים?

קודם כל עליכם להיות תיירים. אם שהיתם בבריטניה פחות מ365 ימים על פני שנתיים לפני הרכישה – ברכות, אתם תיירים. המס באנגליה מכונה VAT והוא אפילו גבוה יותר מהמע"מ הישראלי ועומד על עשרים אחוזים. בשביל לקבל את החזר על הVAT  תצטרכו למלא טופס המעיד על כך שאתם תיירים עם דרכון רלוונטי. בחנויות קטנות תעשו זאת בקופה וברשתות גדולות תעשו זאת בדלפק מיוחד המיועד לתיירים. יש להקפיד להשאיר כל קבלה חתומה ע”י החנות במעטפה שהתקבלה מאותה החנות.

את ערימת הניירות הזו תצטרכו להגיש (לפני טיסתכם חזרה לארץ) בדלפקים של רשות המיסים הבריטית אשר בדלפק המיועד להחזרי מס . בהית'רו ובגטוויק לפקידי מכס, ובלוטון תשאירו את המעטפות אחרי בידוק בטחוני (והחזר לכרטיס אשראי).  אם תבחרו לקבל החזר במזומן תאלצו לשלם עמלה על חלק מהסכום.

כדאי לדעת שהחנויות לוקחות על הפקת החשבווניות עמלה נוספת (שמשתנה מרשת לרשת ויכולה להגיע לסכומים גבוהים). לכן  עדיף לרכז את כל הקניות בטופס אחד של רשת אחת, לשלם עמלה פעם אחת וההחזר הוא המירבי לפי סכום הקניות.

אם במקרה הגעתם לשדה התעופה רק עם החשבוניות, רשאי הפקיד לקבלם / לבקש מכם למלא טופס דיוטי פרי, או במקרים מסוימים לסרב להחזר התשלום. לכן, כדאי  למלא את הטפסים כבר בחנות בעת הרכישה. לסיכום: בניגוד למיתוס על כך שלונדון יקרה, זוהי דרך לא רעה להוריד את ההוצאות ולהפוך אותן לשפויות. כל מה שצריך זה מעט מאמץ 💪

 

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com