אוכל אנגלי לחורף: תפוחי אדמה בתנור

המיתוס לגבי אוכל אנגלי הוא שמדובר באוכל לא טעים במיוחד ו"לא פלא שהם ייבאו את הפלאפל והחומוס מישראל" (שגם זה מיתוס כמובן). לכבוד פתיחת עונת השלג, הכפור חודר העצמות ומותגי האופנה היוקרתיים שהוצאו מהבוידעם הבריטי החלטנו להביא לכם אוכל אנגלי לחורף, טיפוסי ולא מתחכם. מנות שתאהבו לאכול בארץ או בנכר. ליקטנו חמישה מתכונים שווים של אוכל אנגלי לחורף ונתחיל מהמקום החמישי.

רגע של היסטוריה

תפוחי אדמה אפויים – או בשמם האנגלי jacket potatoes. קצת היסטוריה: תפו"א אפויים החלו להימכר ע"י רוכלים אנגלים ברחובות הממלכה הבריטית במאה ה-19, בימי הסתיו והחורף. ההערכות הן שבכל יום נמכרו ברחבי לונדון 10 טון של המאכל. ובאמת מה יכול להיות רע בתפוחי אדמה אפויים? בתור תוספת מומלץ להוסיף מיונז; גבינות; שעועית (ככה אוכלים את זה בלונדון). המאכל האהוב זוכה להיאכל כסוג של מאכל לאומי ביום "גיא פוקס" שחוגג את ניסיון המהפכה הכושל באנגליה. בשנים האחרונות המאכל חזר לרחוב כחלק מקמפיינים בריאותיים.
טסתם לאנגליה והחלטתם שבא לכם לנשנש תפו"א אפויים, תוכלו לקנות אותם באחת מהרשתות הבאות:
Tesco; Asda; Sainsburys; Morrison. שקית של 2.5 ק"ג תעלה בסביבות 2 פאונד.

למה מה? תפוח אדמה

הנה המתכון: החכמה בייצור תפוחי אדמה בקליפה היא לשמור על קליפה קריספית, ופנים רך ונימוח. לצורך הפקה ביתית פשוטה וקלה מומלצת השיטה הבאה:
מחממים תנור לחום מרבי (230-250 מעלות).
בינתיים רוחצים ומייבשים את התפודים ועוטפים כל אחד במגבת נייר. מכניסים למיקרוגל ושולחים אותם ל-10 דקות של בישול. אחרי 10 דקות הם אמורים להיות כבר מוכנים. אם לא – ממשיכים לבשל עוד כמה דקות עד שניתן להחדיר בקלות סכין. את השלב הזה אפשר לעשות הרבה זמן מראש (לבשל בבוקר בשביל ארוחת הערב, למשל).
את התפודים המוכנים מניחים על תבנית אפיה ומכניסים לתנור החם. אופים כ-15 דקות, עד שהם משחימים. רגע לפני שישרפו – מוציאים וממלאים.
רוצות מילוי שעועית? קבלו!

המרכיבים:

מעט שמן לטיגון
1 בצל קצוץ דק
1 שן שום קצוצה
2 נתחי נקניק קבנוס קצוץ
1 קופסא שעועית אפויה במיץ עגבניות
2 כפות רוטב סויה
חמאה / מרגרינה (אופציונלי)
מלח ופלפל
וככה זה קורה:
מחממים מעט שמן בסיר, מטגנים את הבצל עד שהוא הופך לשקוף. מוסיפים שום וקבנוס ומטגנים ביחד עוד 2-3 דקות, מדי פעם מערבבים.
מוסיפים שעועית ורוטב סויה ומבשלים כ-10 דקות.
חותכים את התפוד הלוהט באמצע, פותחים אותו מעט ומניחים בפנים חתיכת חמאה / מרגרינה, מפוררים במזלג את התוך ויוצקים למעלה את המילוי – כמה שנכנס וכמה שרוצים.
אם אין עניין של כשרות אפשר להוסיף גבינה מגוררת או שמנת חמוצה למעלה או בפנים.
נהניתן? מוזמנות לחכות לשבוע הבא עם מתכון נוסף ל- אוכל אנגלי בחורף.

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com