הסוד הגדול של שכונת גולדרס גרין: זולה, קרובה ויהודית

ישראלים וגולדרס גרין: סיפור אהבה

יש כמה סיבות טובות שהופכות את שכונת גולדרס גרין ליעד מבוקש מאוד עבור תיירים ישראלים. השכונה שממוקמת בצפון מערב לונדון ידועה בריכוז הכי גדול של יהודים וישראלים בעיר, וכנראה שתרגישו ברחוב הראשי בנוח כי יש לא מעט מסעדות וחנויות כשרות ואפילו חנות ספרים בעברית. השכונה אומנם מתאימה לדתיים ושאינם דתיים כאחד, בגלל המיקום הנוח שלה והמחירים הזולים אבל אין ספק שעבור שומרי מצוות גולדרס גרין תפורה לגמרי, בעיקר בגלל המזון הכשר ובתי הכנסת שסובבים את השכונה. בקיצור אם צריך לסכם את הסוד הגדול של גולדרס גרין: זולה, קרובה ויהודית.

בואו נתחיל עם המלונות שפזורים ברחבי השכונה. נתחיל במלונות רגילים ולא כשרים אך המיקום שלהם מאפשר לשומרי הכשרות להיות קרובים למרכזים הדתיים של השכונה כמו גם סופרמרקטים כשרים וכו'.

תחנת הרכבת של גולדרס גרין
תחנת הרכבת של גולדרס גרין
מלונות לא כשרים
Anchor

דקת הליכה מתחנת הרכבת של גולדרס גרין  (Golders Green),תיקח אתכם לכל מקום שתרצו. אם שכרתם רכב והחלטתם לאזור אומץ ולנהוג בצד השמאלי אז תוכלו לחנות בחנייה של המלון. מבית המלון יוצא קו אוטובוס של חברת נשיונל אקספרס (National Express) הנוסע ישירות אל נמלי התעופה סטנסד (Stansted) ו-לוטון (Luton). המפסטד הית' (Hampstead Heath), גולדרס היל פארק (Golders Hill Park). גם הילדים יכולים לבלות ליד בית המלון כשבמרחק חמש דק' הליכה הם ימצאו שם גן חיות.

ומה לגבי החדרים? באופן כללי גולדרס גרין מתאפיינת בבתי מלון זולים מה שהופך אותה ליעד עבור תיירים המעוניינים בחדרים סטנדרטים ללא פינוקים מיוחדים. ב Anchor  תמצאו חדרי רחצה פרטיים, טלוויזיה וקפה/תה בחינם בחדר. אקססוריז מבוקש ולא כ"כ ברור מאליו הוא wifi חינם. ארוחת בוקר קונטיננטלית מוגשת מדי יום לאורחים. הציון הממוצע של בית המלון באתר בוקינג הוא 8.4.

בית המלון ממוקם מרחק 15 דק' ממרכז לונדון. התחנה של גולדרס גרין נמצאת על קו נורת'רן שעוצר בתחנות יוסטון וקינג קרוס.

חזית מלון Unique
חזית מלון Unique
Hotel Unique

גם מלון זה ממוקם ממש בסמיכות לתחנת הרכבת של גולדרס גרין. החדרים מרוהטים בריהוט פשוט: טלוויזיה בעלת מסך שטוח ומיזוג אוויר. כל החדרים נהנים גם ממתקנים להכנת תה / קפה, ומעלית מדרגות זמינה עבור אורחים בעלי קשיי ניידות כדי שיגיעו בנוחות מ/אל חדריהם. שדה התעופה הית'רו (Heathrow) נמצא במרחק של 30 דקות נסיעה ברכב מהמלון. תוכלו להשתמש בתחנת הרכבת התחתית גולדרס גרין כדי להגיע למיגוון רחב של בתי קולנוע תוך כ- 20 דקות. חסרון מרכזי: ה wifi בתשלום ורעש הרכבות מאלץ לסגור את החלונות. יש בסמיכות אליו המון סופרמרקטים ומסעדות כשרות אליהם נגיע בהמשך.

היתרון המרכזי של Hotel Unique הוא תמורה בעד המחיר הזול. באתר בוקינג הוא זכה לשבחים בדיוק בגלל הסיבה הזו.

Best Western Palm Hotel

יחסית רחוק מתחנת הרכבת של גולדרס גרין, 17 דק' הליכה. המלון ממוקם 5 דק' מכביש 1M

עד האוטובוסים שיובילו אתכם למרכז לונדון ההליכה מעט קצרה יותר ותאלצו לצעוד 10 דק'. המלון היוקרתי מבין השלושה . חדרי אירוח מעוצבים ומסוגננים; רהיטים מעץ אגוז; פינת עבודה מרווחת+שולחן עבודה; wifi חופשי; בר שפתוח 24 שעות ביממה. זול יחסית ללונדון, יקר יחסית לאיזור. חסרון נוסף לשומרי שבת הוא שהתאורה היא חשמלית ולא תאורה ידנית.

מלונות כשרים
The Pillar

בין המלונות הכשרים בלונדון The Pillar נחשב ליקר והאיכותי ביניהם. זהו מלון שממוקם 800 מטר בלבד מהתחנה המרכזית בהנדון. זהו מלון אידיאלי לזוגות ובדירוגים זוגות כאלה מעניקים לו ציון 8.6, ציון מכובד למדי. המלון מעוצב בהשראת בתי המחסה המפורסמים מתקופת המאה ה-15 של יואלם (Ewelme), באוקספורדשייר (Oxfordshire), ומשלב את הקסם המסורתי של אחוזה ויקטוריאנית עם עיצוב עכשווי של המאה ה-21. ארוחת בוקר קונטיננטלית מוגשת בלובי האלגנטי של המלון. פירות, קפה ועוגה מ10:30 בבוקר ועד חצות. אפשר גם לארוז סנדוויצ'ים מארוחת הבוקר ואפילו יעזרו לכם לארוז. החדרים גדולים ונעימים (כמובן שיש טלוויזיה ושאר האקססוריז הרגילים) ואפשר להדליק נרות שבת בהם. המחיר לא זול בערך 200 פאונד לזוג ללילה.

King Solomon Hotel

מלון שלושה כוכבים שהאוכל בו לא רע, אבל עיקר פרסומו בא לו בגלל המחיר הזול והמיקום הנוח הוא King Solomon Hotel. נמצא במיקום נוח בגולדרס גרין ומציע בר וחנייה פרטית ללא תשלום. כל חדר במלון כולל טלוויזיה ואפשרות להכנת תה/קפה. החדרים מציעים חדר רחצה צמוד עם מקלחת. מייבשי שיער ומתקני גיהוץ זמינים בדלפק קבלה. המחיר הממוצע לזוג הוא בערך 60 פאונד ללילה. הסעות ניתן כמובן להזמין מהמלון. מהמלונות שהוא שתאהבו או שתשנאו. אל תצפו לגדולות.

Amhurst Hotel

רוצים לרדת עוד יותר במחיר ובכל זאת לאכול כשר? בדיוק לשם כך הומצא Amhurst Hotel הממוקם בריכוז החרדי של שכונת סטמפורד היל. ב50 פאונד לזוג ללילה תקבלו מיקום נוח של מלון שלושה כוכבים שיוביל אתכם לתחנת הרכבת הקרובה, 50 דק' מאצטדיון וומבלי. Wifi תקבלו בחינם וגם יש גינה חביבה. יותר מתאים לאנשי עסקים שמבקרים לזמן קצר או לסטודנטים שמעוניינים להשקיע בדברים אחרים. החדרים סבירים ומאובזרים בציוד בסיסי אבל לא יותר מזה, קחו את זה בחשבון.

קהילה מקומית

אכן גולדרס גרין היא מרכז יהודי – ישראלי של ממש, אבל בניגוד למה שאולי אתם חושבים גם כאן היא מיעוט. יהדות בריטניה מונה בהערכה כ – 280,000 איש, כמעט 200,000 מתוכם חיים בלונדון רבתי, ובעיקר בשכונות צפון לונדון.

יש לא מעט דתיים על הרצף בשכונה, החל מחרדים מאוד ועד למסורתיים. אם אתם רוצים להכיר את ההווי המקומי ולשמוע על השכונה ממקור ראשון מומלץ להתארח בבית חב"ד המקומי שישמח לארח אתכם. כל הפרטים בדף הפייסבוק של הקהילה היהודית המקומית.

בתי כנסת

בלונדון יש בתי כנסת גדולים וקטנים, ותיקים וחדשניים, ויצוג לזרמים שונים. יש ייצוג לכל הזרמים: אורתודוכסי, רפורמי וקונסרבטיבי והיחסים ביניהם (בניגוד אולי לישראל) טובים למדי.

זרם נוסף שייחודי לבריטניה הוא "המסורתי", זרם שונה במעט מהזרם הקונסרבטיבי-מסורתי הקיים כאן. בחיפוש קצר באתרי אינטרנט של התנועות השונות תוכלו למצוא סוגי תפילה שונים: מניינים שוויוניים, תפילות מוזיקליות לצעירים, קבלות שבת למשפחות עם ילדים וכן הלאה.

פעם במספר שבועות מתכנסת קבוצת הומואים ולסביות יהודיים (JGLG – Jewish Gay and Lesbian Group) לקבלת שבת ואחריה ארוחת ערב משותפת.

פסטיבלים יהודיים

בימים אלה (נובמבר-דצמבר) מתקיים פסטיבל הקולנוע היהודי בשכונה. מדובר בפסטיבל סרטים המתרחש במרכז היהודי הפעיל כל השנה. במהלך הפסטיבל (בתשלום) מוקרנים סרטים יהודים ובריטיים ומושכים קהל רב. מגוון של נושאים הקשורים בעולם היהודי עולים על האקרנים ועוסקים בגיוון התרבותי היהודי בעולם כולו ובאנגליה בכלל. פסטיבל דומה מתקיים בתחילת חודש מרץ. הפסטיבלים כוללים כמובן גם שיחה עם יוצרי הסרטים, הרצאות ועוד.

לדף של המסעדות הכשרות בשכונה לחץ כאן.

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com