דתיה, בת 21 טסתי לבד ללונדון

טוב, אז הרי לכם פוסט סיכום! הטיול שלי היה די שונה מהטיולים המקובלים כאן – טסתי לבד (בת 21, דתייה) לשבועיים. פחות התמקדתי באתרים הפופולריים ויותר בתחומים שמעניינים אותי.

יום ראשון:
טסתי לפנות בוקר ונחתתי בלוטון בבבוקר. ביציאה בשדה קניתי סים של 6 ג'יגה ב 15 פאונד מדוכן. עבד מעולה. בנוסף קניתי אויסטר מדוכן וכרטיס אוטובוס ללונדון. לא יודעת אם הנסיעות יצאו לי משתלמות מאוד – היתה לי הרגשה שפספסתי כל מיני דברים בהתנהלות – אבל בכללי הלכתי עם האויסטר ומילאתי כסף כשנגמר, ובסוף ברכבת קיבלתי את היתרה. (הוא עדיין אצלי, אם מישהו רוצה לקחת מאזור ירושלים)
נסעתי למרכז העיר (לבייקר סטריט) עם אוטובוס. עלה לדעתי 12 פאונד, הסתבכתי בלמצוא אותו אבל הנסיעה היתה חלקה והיה כיף להיכנס לעיר ולצפות מהחלון בנוף.
משם התניידתי בתחתית, בעזרתו האדיבה של גוגל מפות וסיטי מאפר (בלעדיהם לא הייתי מסתדרת…) לדירה ששכרתי. טיפה הסתבכתי אבל עם הזמן לומדים איך להתנייד בפחות תקלות.טיסות ללונדון
בכללי, לפני הטיול בניתי מפה מאוד מאוד מפורטת של כל המקומות שהתעניינתי בהם, מה שהיה נוח ומוצלח. האפליקציה לא מושלמת אבל סביר להתנהל ככה, ונוח לקבץ אטרקציות לפי איזור.
דבר מהותי ודי מעצבן: אין קליטה ברכבת התחתית. הרבה פעמים זו ממש היתה בעיה רצינית כי לא היה לי מושג איפה לרדת ולאיזה קו להחליף. אז הכי מומלץ לפתוח ולהבין את מסלול הנסיעה לפני שיורדים מתחת לאדמה, ולהשאיר את המסלול פתוח בטלפון. סיטי מאפר מאוד נוח בקטע הזה.
הגעתי לבסוף לדירה. שכרתי חדר בדירה של מישהי דרך איירביאנבי. העלויות היו זולות מאוד כי הוא נמצא בשכונה לא קרובה למרכז, מה שהיה לי בסדר גמור. הדירה מהממת ובעלת הבית מקסימה. ממליצה מאוד על הקונספט.
התמקמתי ונחתי קצת ואז ראיתי שיש לי עוד אחר צהריים שלם ושאני לא עייפה, אז נסעתי לשורדיץ – לתערוכה (לדעתי היא נסגרה עכשיו) של צילומי טיולים. היה מקסים. ממליצה לחפש כל מיני דברים עונתיים ותערוכות באינטרנט, תמיד יש דברים וכדאי לנצל את ההזדמנות אם יש זמן וחשק.
אחר כך טיילתי קצת באזור. יש שם שוק עתיקות חמוד מאוד, ואת פארק גריניץ' עם קו גריניץ' ונוף מקסים.

יום שני:
קפצתי לחנות הלגו והאם&אם. הלגו נחמדה, האמז תיירותית וחסרת פואנטה בעיני, אבל לחובבי הז'אנר זה נחמד. משם הצטרפתי לסיור של חברת strawberry – סיורי "חינם" בהם משלמים בסוף כמה שרוצים. הייתי בשלושה בסך הכל וממליצה מאוד. מדריכים טובים וקונספט מוצלח.
הסיור הזה עבר בין הארמונות ובנייני הממשלה באזור ארמון באקינגהם והביג בן. מעניין ביותר.
הסיור נגמר בכיכר טרפלגר, שלידה גלריית הדיוקנאות הלאומית. הסתובבתי שם כשעה – נחמד.
משם נסעתי לתחנת קינגס קרוס, עברתי לתצלום עם העגלה – ביום שישי חזרתי לשם לרגל האחד בספטמבר, אבל רציתי לראות את המקום בלי המוני אנשים – החנות, כמו בכל מקום שראיתי, תיירותית להפליא. לא אוהבת את המרצ'נדייז מהסרטים במיוחד ולכן הצלחתי לוותר על בזבוז שארית כספי שם…
מרחק דקה הליכה משם בהמשך הרחוב, למעוניינים, נמצא יוטיוב ספייס (ליד גוגל) וחנות הקשורה ליוטיוב. בתור חובבת יוטיוב נהניתי שם מאוד.

יום שלישי:
מוזיאון הטייט מודרן. לידו נמצא תיאטרון שייקספיר, משערת שנחמד אבל לא הייתי. הטייט מודרן יפה מאוד – גם לא כמישהי שמתמצאת במיוחד באמנות. מומלץ.
בקומה העליונה שלו יש תצפית יפהפייה – למי שלא מעוניין להסתבך עם סקיי גארדן וכו'.
שוק בורו – נראה חמוד אבל כשומרת כשרות לא היה לי מה לעשות שם מעבר להסתובב מעט.
לאחר מכן הלכתי כרבע שעה למוזיאון האפנה. אחד מבין מספר מוזיאונים קטנים שמתחבאים ברחבי העיר ומאוד נהניתי להגיע אליהם. במוזיאון זה כרגע נמצאת תערוכה על אנה סווי, מעצבת אפנה, והתערוכה היתה מרתקת ויפה מאוד בעיני. (10 פאונד כניסה אם אני לא טועה)
בערב הלכתי להופעה של איימי מקדונלד – חד פעמי, כמובן, אבל ממליצה לעקוב אחרי אמנים שתרצו לראות – לונדון מרכזית מאוד וכדאי לנצל את ההזדמנות להופעות.

יום רביעי:
סוף סוף ירד הגשם הלונדוני המובטח…
טיילתי קצת ליד הלונדון איי (לא רציתי לעלות כי המחיר נראה לי מוגזם מעט) ואז הלכתי לתיאטרון הלאומי לסיור מאחורי הקלעים. מעניין ביותר ומומלץ. הגעתי לזה בזכות המלצה של מישהי מכאן, אז תודה.

הארי פוטר בלונדוןיום חמישי:
נסעתי לאוקספורד. צריך לשים לב לקנות כרטיס רכבת בתחנה כי אי אפשר דרך האויסטר.
מה שהספקתי לעשות שם: מוזיאון הסיפורים (ברמה של ילדים), פארקים וחנויות, הפאב בו היו טולקין וק. .ס לואיס, וקפצתי לבית של טולקין להסתכל בו מבחןץ. (על המוני מקומות תלוי שלט כחול עגול. זה אומר שגר במקום אדם מפורסם כלשהו, ומגניב לעבור ברחובות ולראות מי חי שם. אני כיוונתי להגיע להרבה בתים של סופרים ולכן היה לי חשוב לעשות גיחה לבית של טולקין.)
ממליצה בטירוף ללכת לאורך הנהר בטיילת. נוף מדהים ועושה חשק לצאת לטיול ביאכטה.

יום שישי:
התאריך היה הראשון בספטמבר 2017, בו מתקיים האפילוג של הארי פוטר. הרבה חובבי הארי פוטר באו לקינגס קרוס וגם אני. היה מגניב מאוד וסתם כיף לפגוש הרבה משוגעים לדבר.
משם הלכתי לקמדן – החנויות בסוף חוזרות על עצמן אבל סתם נחמד לראות את כל השטויות ולהסתובב שם. יש פסל של איימי ווינהאוס!

שבת: התארחתי אצל חברים.

יום ראשון:
באתי מראש עם לו"ז ההופעות של הארי פוטר והילד המקולל במטרה לנסות להשיג כרטיס. ניסיתי קצת באינטרנט אבל בסוף מסתבר שהשיטה הכי יעילה (ובמחירים סבירים מאוד) היא פשוט להגיע בבוקר ולחכות בתור של ההחזרות במשרדי התיאטרון. בגלל שרוב הכרטיסים נקנו מראש יש הרבה ביטולים, ואדם מהתיאטרון פשוט יוצא ומביא אופציה לקנייה למי שמחכה שם.
כך השגתי כרטיסים. התיאטרון עצום. המחזה מומלץ בטירוף – קראתי את התסריט בעברית והוא מגוחך בעיני, אבל המחזה כמחזה מופלא. המחזה הטוב ביותר שראיתי בחיים. תנסו ללכת (אם אתם בעניין של הארי פוטר).
מאחר שהוא מחולק לשני חלקים ארוכים שראיתי באותו יום, לא נשאר לי הרבה זמן אז בין לבין קפצתי לפריימרק – קניתי מעט, אבל לא התרשמתי במיוחד. גם קולקציית הארי פוטר לא יפהפייה ותכלס להזמין מהאינטרנט בטח יהיה מועיל יותר.

יום שני:
המוזיאון הבריטי – חמוד. אחרי כמה זמן ממצים את הגניבות של הבריטים ממצרים ואפשר להמשיך הלאה… המומיות מגניבות.
במרחק כרבע שעה משם נמצא מוזיאון קטן נוסף – מוזיאון הצעצועים. מומלץ. אוסף מכובד של צעצועים ממאות קודמות. נוסטלגי ומרתק.

יום שלישי:
מוזיאון לונדון – מוזיאון על ההיסטוריה של העיר. מעניין למדי, בעיקר החלקים היותר מודרניים שעוסקים באוכלוסייה והעתיד. לאוהבי היסטוריה ומוזיאונים קלאסיים.
הבית של צ'רלס דיקנס – נהניתי מאוד. גם כמוזיאון על בית עתיק וגם בהיבט של דיקנס שחי שם.
סיור גרפיטי – שימו לב להגיע בזמן! כמעט פספסתי את הקבוצה.
היה מעניין מאוד והגרפיטי נהדר.

יום רביעי:
האולפנים של הארי פוטר – נסעתי עם עוד מישהי. הנסיעה פשוטה גם לבד ויש מלא הסברים איך להגיע. אנחנו הסתובבנו שם במשך 5-6 שעות, בתור מעריצות שרופות שלא רוצות להפסיד כלום…
תיירותי מאוד ומלא אטרקציות, אבל בסך הכל כיפי, מחכים ומגניב. למעריצים.
בערב (בכוונה לא קבעתי עוד דברים באותו יום, כדי שיהיה מספיק זמן לאולפנים) ראיתי את וויקד. הוא מחזמר קלאסי – כיפי ומרשים מאוד. הסיפור מעניין ביותר.

יום חמישי:
מדאם טוסוד – מכירה מניו יורק, וזה תמיד כיף עבורי. איפה עוד תעשו סלפי עם איינשטיין או דיקנס? גם החדר של מאחורי הקלעים מרתק.
מוזיאון שרלוק הולמס – די אכזבה. התור ארוך בטירוף (שעה להיכנס) יקר (16 פאונד) ותכלס מה שרואים זה בית עתיק שדחפו בו מוטיבים מסיפורי שרלוק הולמס. גם בתור חובבת הספרים זה היה סתמי ביותר. תצטלמו עם הבית ויצאתם ידי חובה.
סיור הארי פוטר: כיפי ממש. הקבוצה אוהבת הארי פוטר אז מפטפטים עם אנשים והסיור עצמו חמוד וכיפי למעריצים.

יום שישי:
אזור נוטינג היל.
שוק חביב, שכונה יפה. אתרים מהסרט.
מוזיאון קטן נוסף – מוזיאון העטיפות והפרסומים – מרתק! מומלץ בחום! אוסף עצום של עטיפות שמסודרות לפי שנים, ממש מסע בזמן. מלא נוסטלגיה ומעניין, היסטורית ותרבותית.

יום ראשון:
הפסטיבל שבגללו הגעתי מלכתחילה – און בלאקהיפ. שוב, אירוע חד פעמי. היה כיף בטירוף. (מלבד זה שבריטים אוהבים לעשן בכמויות ולשתות בכמויות…) חפשו הופעות חיות, זו חוויה ששווה לכל החיים.

יום הטיסה חזרה 🙁
נסחבתי עם המזוודה לאזור שלושת המוזיאונים והפקדתי אותה בשמירה חפצים במוזיאון ויקטוריה ואלברט, ואז הסתובבתי בו ובמוזיאון הטבע. במוזיאון אלברט יש חצר פנימית עם בריכה כזו שבה במזג אוויר טוב משתכשכים ילדים קטנים ליד ההורים, וזה חמוד נורא.
ממליצה בעיקר על מוזיאון הטבע. המאובנים, החיות, התערוכות, הדינוזארים…
זהו.
בין כל הדברים הנ"ל היו כמובן הסתובבויות, נוף, פארקים, אוכל, חנויות וכו'. אווירה מקסימה.
המלצות כלליות:
*להיעזר בגוגל מפות. יש ברוב האתרים זמן בילוי משוער, ביקורות ותמונות של אנשים וכו'. מועיל מאוד לתכנון וגם בזמן אמת.
*אנשים נורא מנומסים, וזה נהדר. אבל לא יפתחו בשיחה סתם ככה. לפעמים כיף לפגוש ישראלים רק כדי להרגיש משוחררים סתם לדבר.
*הכל מתחיל בזמן! כיף כיף.
*לרוב הדברים הזמנתי כרטיסים מראש, אבל לא להכל צריך. קראו מידע באתר של המקום.
*להביא או לקנות מטען נייד. מציל חיים.
*חנות מוזיקה שאהבתי: hmv על אוקספורד. מחירים מצוינים ומבחר ענק.
*חנויות צדקה: שוות במיוחד לקניית ספרים.
*אוכל כשר: יש אתר "is it kosher" שלא עובד על כל המוצרים אבל יעיל לחלקם. מבחר מעולה של מוצרי סויה כשרים לטבעונים!
*וגם אפליקציית "kosher near you"
*טוב, זה יישמע קלישאתי. אבל באמת, תנסו. טיילו לבד, חפשו מקומות, לכו לאן שמעניין אתכם. עשיתי מלא פשלות ושטויות, נשפכה לי טחינה בתיק, עליתי על הרכבות הלא נכונות, אנשים חשבו שאני דוברת צרפתית… שווה לנסות דברים. בסוף תשמחו נורא על הכל. וזה היתרון בלטייל לבד – אם עושים פשלות, אף אחד לא יודע. פשוט יורדים מרכבת ובשקט-בשקט מחליפים רכבת.
תהנו! אשמח לעזור בכיף, שאלו ואתרום מניסיוני…