כריסמס בלונדון 2019: מדריך לחודש דצמבר

מה עושים בכריסמס בלונדון?

כריסמס בלונדון 2019: מדריך לחודש דצמבר. הגשם, הקור ופזמון הJingle Bells כולם מבשרים על סוף השנה האזרחית ובואן החגיגי של חגיגות כריסמס בלונדון. אורות העיר ילבשו תפאורה צבעונית, קישוטים ומתנות בדוכנים. הרבה מים זרמו בתמזה מאז שצ'ארלס דיקנס שינה לעד את אופיו של החג כאשר תיאר בספרו   (1843) A Christmas Carol את סנטה קלאוס כאיש גדול לובש מעיל פרווה ומפזר את תמצית אבקת העושר על התושבים המקומיים של לונדון. אבל חוץ מ-כריסמס בלונדון, חודש דצמבר בלונדון הוא התפוצצות מרהיבה של כל הטוב שקיים בעיר הזו. אז הנה המדריך המלא לחודש זה. השתדלנו לא להכניס לכאן את אירועי השנה החדשה החל מ31 בדצמבר ויופיעו במדריך החודשי לחודש ינואר אבל ברור שחלק מן האירועים הם חופפים.

מה ללבוש: דצמבר וינואר הם החודשים הכי קרים של לונדון במהלך השנה. אומנם חודשים אלה לא מתאפיינים בהמון ימי גשם בהשוואה למדינות אירופאיות אחרות אבל קור ואפלוליות ירדו על העיר. יש להיערך בהתאם מבחינת לבוש: חולצה ארוכה, מעיל, צעיף וכפפות אמורים להספיק. הגשם הלונדוני עדין והטיפות זעירות כמו דוק של ערפל רטוב מעט. אל תפחדו לטייל בחורף. העיר פשוט יפהפייה.

איך נוסעים ב25 בדצמבר?:  הצמצום בתנועה מתחיל ב24.12 ואין תחבורה ציבורית בלונדון בחג המולד.  כלומר אין אוטובוסים ורכבות תחתיות, ובכלל תנועת הכבישים דלה ביותר. זוהי הזדמנות מצוינת לשכור אופניים (באחת מהתחנות הפזורות בעיר), ולרכב בין הפארקים, לאורך התעלות של קמדן ובמרכז העיר.
אפשרות חלופית היא פשוט ללכת ברגל, לשים לב לבניינים היפים, אומנות הרחוב ואורות החג הנבלעים בהמולת היומיום של לונדון הסואנת. אם תבחרו להגיע לפינות מרוחקות בלונדון, תצטרכו להיעזר בלא מעט סבלנות כדי לתפוס אחת מאותן מוניות בודדות הפועלות בחג המולד.

איפה אוכלים ב25 בדצמבר?: רוב המסעדות בלונדון סגורות ביום חג המולד, אולם אפשר למצוא כמה שמגישות ארוחות צהרים וערב. ברוב המקומות כדאי להזמין מקומות  מראש. גם חלק מהפאבים בלונדון פותחים את הדלתות למספר שעות במהלך היום. מומלץ ללכת על הצד הבטוח, כדאי לבדוק במלון שלכם אפשרות להזמנת מקום בארוחת צהרים או ערב ביום זה.

לאכול, לאהוב, להתפלל ולהחליק על הקרח

שוק קמדן
שוק קמדן

שווקי חג המולד: שווקי חג המולד בלונדון הם חוויה בלתי נשכחת. שוק 'חג המולד' מרכזי במיוחד הוא בתוך ארץ הפלאות שבהייד פארק אך מלבדו ישנם עוד עשרות שווקים הצובעים את העיר ומאירים אותה באלפי אורות מנצנצנים. תתחילו לשוטט בעיר וליהנות מאוכל ממגוון סוגים וסגנונות, משקאות מגוונים וכמובן שפע של חפצי אמנות, מזכרות, קישוטים יפהפיים לחג, בגדים ובעצם- הכל. תאריכים: 17.11- 1.1. ללא תשלום.
בשוק קובנט גארדן ישנה פינה לליטוף איילים כבר מסוף נובמבר וניתן לטעום מאכלי חג. ו40 נברשות המנצנצות מבניין גג העירייה. תאריכים: 5.1-14.11. ללא תשלום.
באזור הסאות'בנק על גדות התמזה יוקמו בקתות כמו בשוק מסורתי ובהן צעצועים וקישוטים לחג המולד, אוכל, בגדים ועוד. אם החלטתם לטעום אז יין התפוחים החמים במורד הגרון הוא נפלא; נקניקיות מסורתיות ברוח החג מומלצות גם הן. וכמובן שוקו חם, סאונה פינית רותחת ועצים ענקיים. תאריכים: 30.12-10.11. ללא תשלום.

יריד השוקולד: פסטיבל השוקולד המפורסם מתקיים בשכונת אנג'ל. דוגמיות שוקולד מיצרני השוקולד הטובים בעולם, סדנאות שוקולד המועברות על ידי השוקולטיירים המקצועיים ביותר בעולם. בנוסף תוכלו לטעום גם ממשקאות רווים בשוקולד. חוויה משכרת.

כיכר טרפלגר בכריסמס
כיכר טרפלגר בכריסמס

מזמורי החג:  מתחת לעץ החג המפורסם בכיכר טרפלגר (שאגב נתרם על ידי נורבגיה ב1947) מתקיימות כמו בכל שנה הופעות קונצרט של להקות חובבים ששרות את מזמורי החג. כל ההופעות בחינם אבל אפשר לתרום מרצונכם הטוב – כל הכסף נתרם לעמותות צדקה.

החלקה על הקרח: אחת החוויות המיוחדות של תקופת הכריסמס וסוף השנה האזרחית היא החלקה על הקרח. יש לא מעט מקומות שתוכלו להחליק בהם בלונדון, בעלות של כ40-50 שקלים (לילדים העלות היא בערך 30 ₪). כך למשל בחזית מלון  Somerset House תזכו למוסיקה קצבית של דיג'יי כשתחליקו תחת כיפת השמיים זרועת הכוכבים. יש גם אפשרות כמובן לרכוש אוכל ושתייה. מקומות נוספים ומעט קטנים יותר הם Natural History Museum; Hampton Court Palace. למידע מלא על המקומות, הזמנים והעלויות לחצו כאן.

בתי מלון:לא מעט מבצעים מיוחדים לכריסמס יש על מלונות בתקופת הכריסמס. הסיבה לכך היא שבעולם מקובל להישאר בבית בחג זה. בישראל שבה אנחנו לא חוגגים באופן רשמי את הכריסמס זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת להרוויח מהמבצעים הללו. להרחבה על מבצעי הכריסמס בבתי מלון לחצו כאן.

מבצעי נוק אאוט לצרכנים

החלקה על הקרח מלון סומרסט
החלקה על הקרח מלון סומרסט

בוקסינג דיי: שגעת הקניות מתחילה ב26 בדצמבר ונמשכת עמוק לתוך חודש ינואר. על אף האסוציאציה האלימה לקרבות אגרוף, מקור השם הוא בקופסאות המתנות הניתנות איש לרעהו. הבריטים אומרים בשנים האחרונות בצחוק שביום הזה אורזים את המתנות מכריסמס בקופסא ורצים אחת-שתיים להחליף בחנויות. רק בשביל להבין את סדרי הגודל הבריטים מוציאים בממוצע 3 מיליארד פאונד בתקופה זו, כששליש מן הקניות נעשות דרך האינטרנט. כדאי לזכור שבמהלך חודש ינואר המחירים בחנויות ירדו אבל ככל שתתמהמהו ההיצע יקטן.
חנויות באיזור מרכז לונדון שבהם תבלו כנראה שעות רבות במהלך חופשת הכריסמס הם: אוקספורד סטריט (Oxford street), ריג'נט סטריט (Regent st), קנזינגטון היי סטריט (Kensington High street) ופיקדילי סטריט (Piccadilly street).
אם אתם מעוניינים לבלות בחנויות וליהנות מההנחות אבל אתם מעט מיזנתרופים ומעדיפים מרחב מחיה כדאי לפנות אל החנויות ברחוב קנזינגטון היי סטריט (Kensington High street) פחות או יותר אלו אותן הרשתות שבאוקספורד ויש קצת פחות תיירים אז לפעמים זאת אופציה טובה יותר.

מעדיפים מרכזי קניות עם חימום וקירוי? לכו על קניונים. לא נשקר לכם ונאמר שתמצאו שם הפתעות גדולות, קניונים הם בערך אותו הדבר בכל מקום. בכל מקרה קניון ווסטפילד שנמצא מעט מחוץ למרכז לונדון הוא מקום מעולה.
אופציה מעט יותר צבעונית וחווייתית היא בתי הכל-בו הגדולים של העיר. לכו לאוקספורד והיכנסו למקומות כמו Selfridges, M&S או חנויות גדולות כמו TK Maxx (רשת חנויות בנות כמה קומות, בגדים מעונות קודמות, כלי מטבח ועוד). וגם חנויות ענק כמו Uniqlo. למידע על שעות הפתיחה, מיקום החנויות והמבצעים השונים לחץ כאן.

למי שלא מסתדר להיות בלונדון כמובן שאינטרנט היא תמיד אפשרות טובה. מתאים לצרכנים שרוצים להיות יותר חכמים ופחות מעניינת אותם חוויית הקנייה. אמזון (בו תוכלו לקנות כתובת פקטיבית בלונדון לצורך קבלת משלוח במחיר זול יותר, ארגוס (רשת בריטית ידועה) ואתר Hotel.com (בו תוכלו לברר על מבצעי התקופה במלונות בלונדון).

קיו גארדן: הגנים הבוטניים מתמלאים באווירת חג קסומה, במיוחד עם רדת החשכה. דוכנים במקום מציעים משקאות חמים, עוגות ומאפים, מאכלים שונים ועוד. במקום מתקיימים אירועים ופעילויות לכל המשפחה. אבל שום דבר לא יכין אתכם לחוויה של מיליון נורות קטנות שיאירו את השביל החוצה את הגנים. גם העצים והפירות עטופים בסרטים מאירים ומוסיקה מסעירה אופפת את כל היופי הזה בגן. למבוגר תעלה החוויה המהפנטת עד 90 ₪ ולילדים עד 65 ₪. תאריכים: 1.1-22.11. הנה הצצה.

קיו גארדן בכריסמס
קיו גארדן בכריסמס

מיסת חג המולד: המיסה הנערכת ב- 24 בדצמבר לפני חצות היא חוויה. היא נערכת בכל רחבי לונדון כאשר הטקס המרשים המושך אליו אלפים נערך בכנסיית ווסטמיניסטר אבי בה הוכתרו מלכי ומלכות אנגליה. הארכיטקטורה המדהימה, אקוסטיקה יוצאת דופן והאווירה שמימית. אי אפשר לא לחוש יראת כבוד כלפי המקום וההיסטוריה. מאחר וזהו המקום המבוקש ביותר בעיר, אם תרצו להיכנס, כדאי שתגיעו לפחות שעה קודם ותעמדו בתור עם שאר האנגלופילים. אם מתחשק לכם משהו קצת יותר צנוע, בואו לקתדרלת סנט פול או בעצם היכנסו לכל כנסייה שבוקעים ממנה מזמורים עליזים – ההנאה מובטחת.

חגיגת תה: האנגלים ידועים בתור חובבי תה כבר שנים, אך הרבה תה זרם בתמזה מאז הימים בהם שתו רק תה עם חלב. בחגיגת התה שנערכת בסטודיו לתה בלונדון תוכלו לטעום חליטות תה מדהימות ויוצאות דופן כמו צ'אי עם שוקולד ועוד טעמים מסקרנים.

מסיבת תה
מסיבת תה

וגם חנוכה!:  כן, לונדון מקדישה מקום גם לחג האורות הצנוע שלנו, חנוכה כמובן. פסטיבל עם מוזיקה יהודית; מאכלים יהודים והפנינג שלם הכולל פעילויות לילדים והפתעות נוספות. כולל מנורה ענקית שתדלק באור מהמם בכיכר טרפלגר במהלך ימי החג. האירוע כמובן בחינם.

!winter is coming

פסטיבל החורף של גריניץ': גריניץ' ידוע כאיזור קו האורך 0 שבו השעה היא אמת המידה לשאר המקומות בעולם. בפסטיבל תוכלו למצוא שילוב מרתק בין מסורות לונדוניות עתיקות לתוספות בנות התקופה. גם שם תוכלו להחליק על הקרח (עם גג מקורה ושקוף!), אבל אם תרצו כניסה לפסטיבל כולו היא תעלה לכם בערך 90 ₪ (לילדים בערך 40 ₪). בפסטיבל השנה תיהנו מהופעות מוסיקליות שוות של להקות כמו Kansas Smitty’s House Band (להקה לונדונית המתמחה במוסיקת ג'ז),  (להקת גברים בלבד)  Puppini Sisters , Only men aloud! (להקת פאנק-סווינג) ועוד. בנוסף יהיו שם אמני רחוב, מותגים מקומיים, אוכל רחוב ואפילו סרטי חג המולד לילדים. יתקיים בתאריכים 31.12-1.12.

Winterville: קלאסיקות עונתיות לכל המשפחה בעיירה אד-הוק שהוקמה בלונדון. החלקה תחת שמיים פתוחים, משחק מיני גולף הכולל 9 תחנות בלבד, גן חורף בו מוקרנים סרטים, קומדיות, מופעי קברט והופעות משפחתיות בגרסת "כוכב נולד", גלגל ענק, פאב מאולתר וסיור לילדים במערה של סנטה. כל היופי הזה ב14 ₪ לכרטיס. תאריכים: 23.11-1.1

גביע פיטר פן: תחרות השחייה השנתית של חברי מועדון Serpentine Swimming Club למרחק של 100 יארד (91 מטר). התחרות נערכת במימי התמזה בגדה הדרומית. למה פיטר פן? מסתבר שהסופר ג'יימס מתיו ברי שכתב את ספר הילדים הידוע, תרם גביע לזוכה בשנת 1904 (שהייתה גם השנה בה המחזה עלה על קרשי הבמה). התחרות אגב ותיקה עוד יותר והחלה ב1864. התחרות מתקיימת בבוקרו של חג המולד. כמה מילים על מועדון השחייה, הנחשב לאחד הוותיקים בלונדון. בשביל להשתתף בתחרות זו מתקיימת תחרות בין חברי קבוצת השחייה במהלך השנה ורק המצטיינים עולים לתחרות "גביע פיטר פן". טמפרטורת המים היא בדר"כ מעט מתחת ל4 מעלות בתקופה זו של השנה. המירוץ מתחיל בבוקרו של ה25.12 בדיוק בשעה 9:00, מומלץ להצטייד בביגוד חם. ללא תשלום.

מעוניינים באטרקציות נוספות בלונדון? אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ולהיכנס לדף האטרקציות המרוכז שלנו.

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com