לונדון לא מסוכנת לתיירים? תחשבו פעמיים לפני שאתם עונים

כל תייר המגיע לארץ זרה יודע כי נקודת הפתיחה שלו חלשה. בניגוד למקומיים המכירים את קוד ההתנהגות של הסביבה, תיירים זקוקים לזמן בכדי לפגוש *באמת* את ההווי המקומי. זה כמובן הקסם המושך את כל מי שהחליט לצאת מהארץ, הידיעה שהוא מגיע למקום שבו אפילו לעלות על אוטובוס היא הרפתקה. אחרי ההקדמה הקצרה באו ניגש לשאלה החשובה: ממה יש להיזהר בלונדון? אם אתם חושבים שלונדון לא מסוכנת לתיירים כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם עונים. העיר הצבעונית בעולם שמשלבת קלאסה עם חדשנות יכולה גם להיות מלכודת לא פשוטה, ריכזתי כאן פחות או יותר את כל מה שצריך להיזהר ממנו בלונדון.

שכונות לא מומלצות ופשעים מזוויעים

יש כמה שכונות שמאוד לא מומלץ להסתובב בהם בלונדון, לעתים תיירים שנקלעו לשם אומרים שנאלצו לצבוט את עצמם בכדי לא להרגיש שהתעוררו ברובע ברונקס או הארלם האמריקאיים. כך למשל שכונת הרלסדן הממוקמת ברובע ברנט נחשבת למקום כזה שבו יריות אקדחים הם לא חלק מן התפאורה של ג'יימס בונד. גם רובע האקני במזרח לונדון נחשב ככזה. לעתים המקום מושך אליו תימהוניים ואאוטסיידרים שנהנים להביט במהלומות המוחלפות בין כנופיות הרחוב. חבר שחזר מלונדון ודווקא ביקר ברובע זה אמר לי שהאקני היא כמו כוסברה – יש כאלה שאוהבים ויש כאלה ששונאים, אי אפשר להישאר אדישים. רובע למבת' נחשב לגטו שבו המקומיים עניים במיוחד.

אבל פשע כידוע לא מתרכז רק במקומות עניים או אלימים אלא גם במקומות הנחשבים יוקרתיים, המושכים אליהם תיירים רבים. אומנם אפשר לבקר בהם אך יש להיזהר מרחובות ספציפיים. כך שכונת קמדן האמידה ידועה בכייסים זריזי הידיים הפועלים בה. כדאי להימנע מביקור בריג'נט פארק אסטייט ודרך רוולי. גם זונות לא מדירות את רגליהן (ושאר איברי הגוף) מאזורים מסוימים בלונדון. במלונות המפוקפקים באיזור קינג קרוס לא נדיר לראות את היצאניות עומדות בצדי הרחוב ולא פעם מסוממות. תחנת הרכבת היא בהחלט המקום שבו לא תרצו להיות, שבכדי להסתפק בתיאור כללי של הפשיעה שם ניתן להגדיר אותו כ"מלוכלך". אל תהיו שם אחרי החשכה.

"מקום" נוסף שאולי כדאי לוותר עליו בשעת לילה הם האוטובוסים הציבוריים. אומנם התחבורה בלונדון נחשבת לטובה בעולם אבל לעתים בשעות מאוחרות של הלילה שיכורים בריטים עלולים לבלות אתכם באוטובוס או במקרה הרע להציק לכם. בדרך כלל הנהג ימהר להוריד אותם מהאוטובוס, אבל לפעמים לא. גם מגרשי כדורגל לאחר משחקים עלולים להיות יעד לשיכורים מתודלקים מלהט המשחק. הלכתם למשחק? נסו להימנע מבילוי משותף עם אוהדים מקומיים לאחר המשחק.

פשעים מחרידים בהיסטוריה של לונדון לא חסרים. פיצוץ מטוס פאן-אם ב1988 שהמריא מלונדון לניו יורק ועליו הייתה פצצה קטלנית שהרגה 103 אנשים; רצח 3 השוטרים בדם קר מטווח אפסי החריד את תושבי לונדון בשנת 1966 זמן קצר לאחר ביטול עונש המוות במדינה. כמובן שאין צורך להזכיר את הפיגועים של איסלאמיים קיצוניים שנטמעו בלונדון ואיש לא חשד בהם. פיגועים אלה הובילו למאות הרוגים. אפרופו מוסלמים, בדרך כלל לא תרגישו מאוימים כישראלים אבל אפשר לוותר על חולצת סוף מסלול מגולני 😉

לחוויות נוספות מעיר הבירה הלונדונית

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com