נזר קשר האהבה והמלכה אליזבת

כשמדברים על המלכה אליזבת, מעבר לרגעי האופנה הבלתי נשכחים שהיא סיפקה לנו בשבעים שנות כהונתה, קשה שלא לחשוב ישר על הכתרים הרבים שהיא חבשה לראשה. 

הפעם נתמקד בכתר מיוחד שנקרא The lover's knot. 

בשנת 1913 המלכה מרי החליטה שהיא רוצה נזר חדש לאסוף שלה, במקום לרכוש נזר חדש היא הסתכלה שוב ושוב בקופסת התכשיטים שלה, לקחה את  ״נזר הנשים של בריטניה ואירלנד״, פרקה אותו לחלוטין, הסירה ממנו את הפנינים הזקופים שנמצאים על הנזר, לקחה פנינים נוספות מתכשיטים שונים שלה, ופנינים אשר היו שייכים לאמא המנוחה הדוכסית מטאק. 

הנזר החדש נוצר על ידי בית גארארד בבריטניה והוא העתק של הנזר של דודתה וסנדקיה, הדוכסית הגדולה ממקלנבורג-סטרליץ (הנקרא the Cambridge Lover’s Knot Tiara) 

העיצוב של הנזר מורכב מ מ-19 פנינים זקופות בצורת אגס ומ- 19 תליוני פנינים נוספות המתנדנדות ותלויות על קשתות של יהלומים המשובצים בכסף וזהב. 

בשנת 1932 בוצע שינוי בעיצוב, וניתנה האפשרות לנתק את הפנינים הזקופות מהנזר. מה שהוביל לבסוף לניתוק והפרדה מוחלטים של הפנינים הזקופות מהנזר. 

בשנת 1953 המלכה מרי נפטרה  והורישה את הנזר לנכדתה המלכה אליזבת השנייה. אליזבת מתאהבת בנזר ולוקחת אותו איתה לסיור של שנה בממלכות המאוחדות של בריטניה ולבשה אותו פעמים רבות. הכתר נחשב המועדף על המלכה אליזבת והיא חבשה אותו לכל אורך שנות החמישים אך לבסוף העדיפה את ״נזר הנשים של בריטניה ואירלנד״

בשנת 1981 המלכה אליזבת העניקה את הנזר כמתנה לליידי דיאנה ספנסר לכבוד חתונתה עם הנסיך מווילס צ'ארלס.  דיאנה שלבסוף בחרה להתחתן כשהיא עונדת את ״נזר ספנסר״ שעובר במשפחתה במשך דורות.  לוקח לדיאנה כמה חודשים עד שהיא לובשת את הנזר, אך ברגע שזה קרה, הוא הפך לנזר האהוב עליה. 

למרות המשקל הכבד, והכאבי ראש שנגרמו עם לבישתו הנזר מככב על דיאנה באירועים שונים לאורך השנים והוא הפך לנזר המזוהה איתה ביותר וסיפק מראות אייקונים לכל אורך התקופה. 

כאשר צ'ארלס ודיאנה התגרשו ב- 1996 הכתר הוחזר למלכה אליזבת, ויחד עם מותה של הנסיכה דיאנה הכתר הועבר לכספת המלכותית ולא נראה מאז. 

עד שבשנת 2015 הדוכסית מקיימברידג׳ קייט מידלטון לבשה אותו לקבלת פנים דיפלומטית בארמון בקינגהאם. 

כמו הנסיכה דיאנה והמלכה אליזבת לפנייה, היה זה רק עניין של זמן עד שקייט תתאהב בו ותהפוך אותו לנזר המועדף עלייה. 

נזר קלאסי ועל זמני, שעובר מדור לדור, שנאהב ונערץ על ידי מיליונים, נזר קשר האהבה של מרי, הוא ללא ספק היהלום (או הפנינה) שבכתר. 

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com