סיור באולפני הארי פוטר בלונדון

הקדמה קצרה

היום אצא לסיור אנתרופולוגי באולפני הארי פוטר בלונדון. לונדון היא העיר החשובה ביותר בעולמם של הקוסמים ובני האדם ב"הארי פוטר". היא העיר שחוברה לה יחדיו, שם נמצאים כל מוקדי המסחר החשובים ושם יושבות הממשלות המכובדות של הקוסמים והמוגלגים (בני אדם בלשון הקוסמים). הכל התחיל בשריפה הידועה של לונדון ב1666, ידועה לנו המוגלגים כשריפה שהחלה במאפייה Pudding Lane. לעומת זאת הקוסמים סבורים שהיא התחילה במרתף, באחד הבתים הסמוכים כאשר דרקון ממין Common Welsh Green חרך באש את האזור והוביל לטרגדיה נוראית (למרות שבדרך כלל הוא נמנע ממגע אנושי). אני מתעכב על נקודה זו, כי כאן החלה להיפרד ההיסטוריה לשני נרטיבים שונים.

אנסה ללמוד על חייהם של הקוסמים וכל יצורי הפרא המתגוררים בצד המוכר פחות של לונדון. קיבלתי אישור מיוחד לבקר בכל האתרים הקדושים לפוטרים ואפילו לצלם כמה תמונות. מקווה שזו תחילת הדרך ל"שלום של אמיצים" בין שני העמים.

אולפני וורנר ברדר'ס
אולפני וורנר ברדר'ס
אולפני "וורנר ברד'רסס"

האולפנים מספקים הצצה מדהימה אל מאחורי הקלעים של עולם הקוסמים.

כרגע ניתן עוד לקנות כרטיסים לסוף ינואר 2018, יהיה לכם קשה מאוד למצוא כרטיסים לפני כן. מומלץ להזמין כחודש מראש לפחות  – אם לא נשארו כרטיסים בתאריכים שלכם מומלץ לדגום את אתרי הכרטיסים, שמופיעים למטה, מדי פעם כי לפעמים ישנם ביטולים ופתאום יש מקום. מילות כישוף גם יכולות לעזור.

סיור בסטודיו האחים וורנר (Warner Bros. Studio) בסט של סרטי הארי פוטר היא אחת האטרקציות החדשות ביותר באזור לונדון ואחת המבוקשות ביותר. לא צריך להכיר את סדרת הספרים והסרטים לעומק בשביל ליהנות. גם רקע כללי של קווי העלילה יספיקו. לכן זה מתאים לא רק לילדים אלא גם למבוגרים. הכרטיסים אמנם לא זולים בכלל, אבל זה ייתן לכם חצי יום של הנאה.

מכתב קבלה להוגוורטס קיבלת?
מכתב קבלה להוגוורטס קיבלת?

קניית כרטיסי כניסה הכוללים הסעה הלוך חזור ממרכז לונדון עם אוטובוס מיוחד שיביא אתכם לשם. שימו לב שאתם צריכים לבחור האם נקודת האיסוף תהיה ליד תחנת ויקטוריה או ליד תחנת בייקר סטריט. משך הנסיעה הוא שעה וחצי ולכן השעה של ההסעה היא שעתיים לפני שעת הכניסה שבחרתם. האוטובוס מעוצב בהתאם "לרוח" הארי פוטר ובמהלך הנסיעה הלוך וחזור יוקרן אחד מהסרטים.

בחרתם להגיע עצמאית? המסלול הפשוט ביותר הוא להגיע ממקום הלינה שלכם לתחנת Euston יש רכבת Midland  ל-Watford Jn ומ-Watford Jn יש שאטלים של האולפנים. הנסיעה ברכבת הזו אורכת 15-20 דקות. הרכבת עולה פחות מ-15 פאונד הלוך ושוב למחזיקי אויסטר בגלל שהמיקום של האולפנים הוא באיזור תעריף מיוחד. השאטל יעלה לכם עוד 2.5 פאונד (צריך להביא כסף מדויק ובמזומן וזה כולל את כל הנוסעים כי אין כאן הנחות) ובחישוב כולל זה חיסכון משמעותי.

 

אטרקציות מרכזיות

סמטת דיאגון: עזבו את פריימרק העלובה ובואו לבקר בסמטת הקניות האמיתית של לונדון. בסמטה תוכלו לטעום מחיי המסחר השוקקים של הקוסמים: מסעדות, חנויות וכמובן הקלחת הרותחת שרק דרכה ניתן לבקר בסמטת דיאגון. תאלצו להתחבר לקוסם או מכשפה שיקיש על האבנים הנכונות בקיר את קוד הכניסה שיאפשר לכם להיכנס פנימה. מי שמנהלת את הפונדק היא חנה אבוט, לשעבר תלמידת הוגוורטס. היא חביבה בצורה יוצאת דופן וכדאי לפטפט איתה.

בנק הקוסמים גרינגוטס: הבנק עומד על תילו מאז 1474, בבנק תוכלו לראות את שטרות הכסף של הקוסמים מומרים בכסף מוגלגי (לא יכול להתחייב לגבי שער החליפין). לדברי האגריד, שומר הקרקעות בהוגוורטס "רק משוגע ינסה לפרוץ לגרינגוטס". בדומה לבנקאים בעולמנו, גם בעולם הקוסמים הם נוטים להיות חמדנים. הגובלינים ששולטים במידה רבה בכלכלת העולם הם יצורים מכוערים ולא ידידותיים, אבל אל לכם להתרגש יתר על המידה. אתם כזכור רק מבקרים פה ושום רע לא יאונה לעובר ושב שלכם.

משרד הקסמים הבריטי: אין כמו לראות את שלטון החוק של הקוסמים בפעולה. אומנם לא מדובר בגוף שידוע ביעילות שלו אלא בסבך בירוקרטי בריטי טיפוסי. אם אתם מבקרים במשרד ואתם לא יודעים להתעסק עם קסמים (ובטח אם מצטרפים אליכם לסיור קטינים) עדיף שתוותרו על שימוש בשרביטים כי אי אפשר לדעת באיזה מצב רוח יתעורר שר הקסמים  סקרימג'ר.

 

הוגוורטס: הסיבה העיקרית לבקר בעולמם של הקוסמים היא כמובן בית הספר שמאגד לתוכו את פרחי הקסם מארבעת בתי הוגוורטס: סלית'רין, הפלפאף, גריפינדור, רייבנקלו. תוכלו לראות שם את משרדו של דמבלדור האהוב עם האח הבוער וגם חדר האוכל שאליו תוכלו להיכנס רק באמצעות סיסמה. תוכלו להתרשם מן המאכלים השונים, הסכו"ם הפועל על פי מילות לחש ועוד. אבנים, כשפים, שיקויים ועוד ועוד.

עוד כמה טיפים ממש חשובים:
  • כאשר אתם מזמינים את הכרטיסים מראש. תדפיסו אותם בבית, כי אחרת תאלצו להמתין בתור לאיסוף לא מעט זמן (או שתאכלו על ידי סוהרסן).
  • אם נסחבתם עם תיקים/מעילים עליכם, תוכלו להפקיד אותם לשמירה בכניסה לסיור.
  • אפשר לשאול בכניסה לסיור כיסא מתקפל ולהיעזר בו לישיבה במהלך הסיור (אלא אם תבצעו קסם התעתקות).
  • בכניסה לסיור אפשר לקבל מעין "דרכון" שאותו תוכלו להחתים בתחנות שונות בסיור. מזכרת נהדרת לילדים.
  • משך הסיור המומלץ הוא בין שלוש לחמש שעות.
  • מחירי התמונות הם 14 פאונד ווידאו 25 פאונד. אפשר לוותר.
  • לא לפספס את האפשרות להצטלם בwanted של לסטריינג' וגם להצטלם על המטאטא במהלך הסיור.
  • ניתן להזמין כרטיס+ מדריך דיגיטלי, הכולל סרטונים, תמונות וקטעי מידע על נקודות בסיור- כמובן עם אוזניות. המדריך הדיגיטלי מאוד מעשיר ומכיל המון מידע ונוח מאוד לשימוש. מתאים בעיקר למבקרים נעדרי רקע קודם בכל מה שקשור ל"הארי פוטר".
  • חנות המזכרות אומנם יקרה, אך זולה יחסית למקובל בחנויות ברחבי לונדון.

בחזרה למדריך המרוכז "הארי פוטר בלונדון"

לאתר האולפנים

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com