אני ואמא שלי היינו בלונדון | יוני 2018 בלונדון!

כאן לא תמצאו לו"ז מפורט של מה עשינו בכל יום ויום אבל כן תמצאו נקודות חשובות והמלצות. קצת ארוך אבל ממליצה לקרוא עד הסוף, הדברים החשובים באמת מתחילים לקראת הסוף.
היינו בלונדון ביוני אני (18) ואמא שלי (39) ל8 ימים מלאים. לי זו הייתה הפעם השלישית בלונדון (אבל הפעם הראשונה שבאמת "נחשבת": בפעם הראשונה הייתי בת 8 ואני לא זוכרת הרבה ובפעם השנייה זה היה במסגרת Summer School והיו לנו רק כיומיים בלונדון עצמה שכמובן לא היו חופשיים אלא טיול מאורגן עם הקבוצה) ופעם ראשונה של אמא.

– נהג – מלוטון למלון ומהמלון ללוטון נעזרנו בקרל. נהג מקסים. שירות אדיב. אדם נחמד. לקח מחיר נמוך יותר מכל ההצעות האחרות שבדקתי. בנסיעה הלוך הראה לנו סים שהוא קנה למישהו אחר אבל אמר שאנחנו יכולות לקנות ממנו ללא רווח אישי (אפילו הראה קבלה) והוא יקנה נוסף ללקוח. הסים עבד מעולה. ממליצה בחום.

– מלון – לנו בCentral Park Hotel. הביקורות שקראנו עליו לא היו טובות אבל הוא היה זול ומרכזי וזה מה שהיה חשוב לנו. המלון היה נפלא וענה על כל הצרכים. מיטה נוחה ומקלחת מושלמת. מי שמחפש מלון לשינה ומקלחת טובה – זה בדיוק המלון. אנחנו לא חיפשנו משהו יוקרתי כי זה היה נראה לנו מיותר, בילינו מעט מאוד זמן במלון. יש רק לשים לב שאתם מזמינים מקומות למלון ולא לאכסניה בשם זהה. המלון נמצא ב Queensborough.

– תחבורה ציבורית – רבות דובר כאן על ההבדלים בין אויסטר לטרוול קארד אז אין טעם לחזור. חשוב לי רק להגיד שתנצלו את זה שאין מכסת נסיעות. אנחנו עלינו על אוטובוסים וטיוב גם בשביל תחנה אחת כי לא היה לנו כוח ללכת תמיד. הנסיעות באוטובוס מאוד כיפיות, במיוחד לשבת בקומה השנייה מקדימה. ממליצה לכם לבדוק בgoogle maps דרכים גם בטיוב וגם באוטובוס ואם ההפרש לטובת הטיוב לא גדול מדי לבחור באוטובוס. (במקרים בהם הנסיעה באוטובוס הייתה 15-20 דקות ארוכה יותר עדיין בחרנו בו). כמובן רק אם יש זמן ואתם לא מאחרים למשהו שהוזמן מראש.

– היצמדות לתוכנית – כחודשיים לפני הנסיעה הכנתי את הלו"ז שלנו בעזרת הקבוצה. בנוסף לטבלה הכנתי גם פירוט יומי של דרכי הגעה ממקום למקום, דבר שהתברר כטיפה מיותר, בפועל חלק מהדברים משתנים, הולכים לאכול במקום מסוים, הופכים סדר של אטרקציות וכו' ואז גם ככה בודקים מחדש איך להגיע למקום הבא. הטבלה מספיקה. ובקשר להיצמדות, תנו לרגליים לקחת אתכם למה שמעניין. אנחנו היינו בגישה הזו ועדיין הספקנו להיות בכל המקומות לפי הלו"ז ואף היה לנו זמן לביקור בגריניץ' למרות שזה לא היה בלו"ז.

– נקודה קצת פחות נעימה – החוצפה הישראלית. אני לא אומרת שכולם ככה אבל יש קומץ שהורס. כשאתם בחו"ל, לא רק בלונדון, תסתכלו על ההתנהגות שלכם בצורה יותר קפדנית. בכל מדינה יש תרבות אחרת, וכן המון פעמים התרבות יותר עדינה ומכבדת מהארץ. בלונדון, כשאתה נתקע במישהו בטעות, גם הוא אומר לך סליחה. ועכשיו למקרה – הגענו לצפות בחילופי המשמר בארמון בקינגהאם. הגענו כחצי שעה לפני הטקס ותפסנו מקום בשורה השנייה. כעשר דקות לפני הטקס הגיעו סבתא ישראלית ונכדתה (משערת שבסביבות הגיל 8). הסבתא והנכדה עברו לידנו ושמעתי את הסבתא אומרת – אוי פה יש ילדים, לא מקום טוב להידחף. לבסוף אולי מטר מאיתנו היא נעצרה ואמרה לנכדתה להידחף קדימה בעודן דוחקות אישה מהשורה הראשונה אחורה. הסבתא אמרה שהיא ראתה את הטקס כבר המון פעמים אך מיותר לציין שגם היא נדחפה ליד נכדתה. במהלך הטקס התחיל לרדת טפטוף קל ביותר (ממש ממש קטנטן). הסבתא כמובן פתחה מטרייה והסתירה את הטקס לכל מי שהיה מאחוריה. האנשים כבר נהיו עצבניים אבל לא אמרו כלום. ה"גשם" שהיה הפסיק והיא עדיין נשארה עם המטרייה פתוחה עד שהסבו את תשומת ליבה. לאחר מכן היא פתחה את המטרייה בפעם השנייה ועמדה איתה פתוחה מספר דקות (כל זה כמובן במהלך הטקס). כאשר היא סגרה אותה (הפעם על דעת עצמה) הקהל מאחוריה אמר בטון נרגז "תודה באמת". היא ענתה "אם זה מה שמשמח אתכם!". אני לא כותבת את זה במטרה לעשות שיימינג. אין לי שמות או תמונה. אני רק עושה את זה שתראו איך זה נראה מהצד ותדעו לא לעשות את זה.

הארי פוטר לונדוןועכשיו להמלצות ומעט דיס-המלצות:
– החנות של Victoria's Secret באוקספורד – גן עדן עלי אדמות לכל מי שאוהבת לקנות חזיות (או מתקשה לקנות בארץ בגלל מידה גדולה) כ-4 (או אולי 5, לא בטוחה) קומות של חזיות והלבשה תחתונה בעיקר. כשמגיעים לחנות עוברים מדידה אישית של מידה והתאמה לסוג חזייה, לאחר מכן חוזרים אל החנות כשכבר יודעים את המידה והדגם ורק נשאר לבחור ממבחר הצבעים העצום שיש בכל המידות. לתשומת לבכם, קומת הכניסה של החנות מתאימה להסתובבות של ילדים אך בשאר הקומות יש תמונות עירום ותמונות ארוטיות של הדוגמניות.

-Bubble Wrap Waffle – מצטלם יפהפיה, אבל לא בדיוק טעים. אם יש המתנה ארוכה מאוד בדוכן – בהחלט לא שווה את ההמתנה. הגלידה מרטיבה את הוופל ובכללי אין שם משהו מיוחד. אכלתי קרפ בדוכן אקראי ליד מאדאם טוסו שהיה יותר טעים. אם התור ענק ובכל זאת חשקה נפשכם, יש עוד המון המון מקומות בעיר שמכינים וופל בועות.

– Milk Train – טעים טעים טעים. שיערות הסבתא מגניבות ומוסיפות וגם הגלידה עצמה עם שלל התוספות שמציעים טעימה.

– Bella Italia – רשת מסעדות איטלקית, אין צורך בהזמנה מראש. פסטות ופיצות טעימות, שלל אופציות צמחוניות. במנות הראשונות – יש גבינה בציפוי פירורי לחם שמכינים כמו שניצל בליווי סלט ורוטב – טעים מאוד.

– בובה גאמפ – רשת מפורסמת של פירות ים – אני לא אוכלת פירות ים אבל אימי כן אז נכנסנו בשבילה. יקר מאוד ולא כ"כ שווה את המחיר. הקינוחים מזעזעים. אפשר לוותר.

– ריינפורסט קפה – אווירה מגניבה, אוכל בסדר +. לדעתי אם יש ילדים קטנים אז להיכנס. אם לא אז לא.

– בורו מרקט – אווירה מיוחדת. אין המון אוכל צמחוני. אני בחרתי משהו חריף מאוד בדוכן ההודי ולא הצלחתי לסיים. מלבד קפה אין שתייה בשוק. יש סופר דקה מהשוק. כמעט ואין מקומות לשבת. יש שירותים. הקינוחים טעימים ומגוונים מאוד. ראיתי דוכן טבעוני, ללא גלוטן ועוד משהו שאני לא זוכרת והקינוחים היו נראים מגרים מאוד.

– קמדן מרקט – מקום עצום. היינו ביום ראשון והיו המון המון אנשים ולא היה כל כך כיף להסתובב. הסתובבנו כשעה, אכלנו ועזבנו. ביציאה מהשוק ליד תחנת הטיוב יש חנות נעליים שהכל בה עכשיו 50% הנחה (ואף יותר) כי הם עומדים לסגור– שווה לבדוק. אימי קנתה מגפיים ב10 פאונד. יש המון מותגים אבל לא הרבה מידות.בקינגהאם לונדון

– פורטבלו מרקט – מקסים ביותר, הכי אהבנו. האזור עצמו יפה וכיף לעבור ברוגע בין הדוכנים. יש באזור את מוזיאון המותגים – מומלץ בחום. עולה 9 פאונד למבוגר.

– מחזות זמר – קצת Unpopular Opinion – בפעם הקודמת שלי בלונדון, בגיל 15, ראיתי את מלך האריות ו..נרדמתי. הרגיש לי ילדותי מדי כבר אז ובגדול משעמם. נכון, הכל מושקע אבל לא התחברתי. זה גם המקום להגיד שאני לא מעריצה גדולה של דיסני בכללי. לדעתי, אם אין חיבור מיוחד לדיסני ונוסעים בלי ילדים קטנים, אין סיבה ללכת למלך האריות ואלאדין רק כי כולם אומרים. בביקור הזה הזמנו מראש כרטיסים למאמא מיה בstalls בכ80 פאונד לכרטיס. ראינו מעולה. מי שמגיע עם ילדים לstalls – כדאי להביא כרית כדי שישבו עליה. הסטולס לא בנויים בדירוג משמעותי בין שורה לשורה כמו הcircle ולכן השורה מקדימה מעט מסתירה, במיוחד לילדים. מניחה שזה כך ברוב האולמות.
****עריכה*** כולם קבלו תיקון: הקראתי לאמא שלי את הפוסט והיא אמרה שביציאה מהתיאטרון הילדים החזירו את הכריות כלומר נתנו להם את זה שם. אז אין צורך להביא מהבית רק צריך לבקש שם.
המחזה מאמא מיה לא מתאים לילדים. יש בו המון רמיזות מיניות. המחזה עצמו חמוד מאוד. הקטע הכי מהנה הוא הסוף, לאחר שהשחקנים קדים קידה הם עולים שוב ושרים מחרוזת קצרה של שירי אבא וגם כל האנשים באולם נעמדים ושרים.
ליידי גאגא ביטלה את ההופעה שלה אז התפנה לנו ערב נוסף. קנינו ב TKTS באותו יום כרטיסים ל Wicked ב30 פאונד לכרטיס לcircle – היה מעט רחוק. אני לא הצלחתי לראות את הפנים של השחקנים. אבל המחזמר עצמו היה מדהים. יצאנו פעורות פה. תפאורה מטורפת, שירים מהממים, שחקנים ורקדנים מעלפים. היה מדהים וכיף.

– הסיור בסטודיו של הארי פוטר – לי היה מעניין מאוד. לאמא פחות, היא בעיקר צילמה אותי כשביקשתי. ההגעה לשם עצמאית היא פשוטה מאוד, אין טעם לשלם 20 פאונד נוספים על אוטובוס מאורגן.

– פארקים – האהוב עלי היה kensington gardens . בכניסה אליו יש המון המון כלבים משוחררים – אנחנו לא אוהבות ממש כלבים ומפחדות אז זה לא היה נעים. כשמתקדמים מגיעים לאגם מלאכותי מהמם עם ברבורים, אווזים ושלל בעלי כנף. מדהים פשוט. כל הפארקים בלונדון יפהפיהים, היינו גם ב- רג'נטס פארק שבו יש מזרקות מהממות, st James Park המפורסם והייד פארק. בכל הפארקים האכלתי את הסנאים והיונים. חוויה כיפית כשלעצמה.

– מאדאם טוסו – הגענו לפני הפתיחה וכמעט לא היה תור. בילינו שם כשעתיים וחצי וממש הצטלמנו עם כמעט כל דמות. היה כיף.

– גשר הזכוכית – היה מקסים, נוף יפה וכיף ללכת על הזכוכית עצמה.

– סקיי גרדן – תצפית יפה. היינו שם כ30 דקות כולל מעט מנוחה.

– סיור אמנות רחוב – בשורדיץ' וwhitechapel. היינו בסיור חינמי של Strawberry tours שאליו יש להירשם מראש אבל לא באמת בודקים את ההרשמה. עושים את זה כדי לדעת כמה מדריכים לשלוח בכל יום. סיור כיפי ומעניין. נראה לי קשה לעשות סיבוב בשורדיץ' לבד, גם קשה למצוא את הגרפיטי שלעיתים חבוי בסמטאות וגם האזור עצמו לא מלבב במיוחד להסתובבות לבד, במיוחד לא בערב.

– Ben's Cookies – עוגיות טעימות מאוד! טעמנו 4 סוגים והכי אהבנו את השוקולד לבן עם אגוזי מקדמיה.

– גלידת chin chin – אני אוהבת לנסות דברים חדשים לכן בחרתי גלידה בטעם קרמל שרוף. הטעם לא היה לי ממש טעים אבל היה ניתן להרגיש שהגלידה איכותית ממש.

– מזג האוויר – נורא חששנו מלנסוע באוקטובר שמא מזג האוויר יהיה קר מדי וגשום מדי. פרט לפעם אחת שירד גשם למשך בערך 5 דקות, היה יבש לחלוטין. מבחינת קור – לבשנו בדיוק את מה שלובשים בחורף בארץ. גופיה, סוודר ומעיל. מזג האוויר היה מושלם לטיול, לא מזיעים, לא מתעייפים מהחום כמו טיולים בחודשי יולי אוגוסט. אני חייבת להודות שבאמצע הטיול התקררתי. אני משערת שזה בגלל המעברים בין העיר עצמה שקריר וצריך מעיל לבין הטיוב ששם חנוק, חם וצפוף והיה בא לפשוט את כל הבגדים.

למי שהגיע עד לכאן, כל הכבוד! לונדון עיר יפהפיה עם אינספור דברים לעשות. תהנו!

 

כתבה ונהנתה : אמיליה פיימן

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com