חנויות הספרים של לונדון הן חוויה שממש אסור לכם לפספס!

סופרים התהלכו ברחובותיה ותיארו את עניי העיר, משוררים הביטו מבעד לשלג וכתבו חרוזים עגמומיים, מחזאים הציגו את יופייה לרבים. לונדון הוציאה מתוכה את מיטב הכותבים מאות שנים. ענקים כמו צ'ארלס דיקנס, סמואל ג'ונסון, ג'פרי צ'וסר ועוד רבים וטובים. לא נצא היום לסיור בעקבותיהם בלונדון (את זה נעשה בעתיד) אלא נתמקד בחנויות הספרים המשגעות של לונדון שמציעות מגוון עצום וייחודי של ספרים חדשים ועתיקים. אז איזה חנות ספרים בלונדון אסור לפספס?

נתחיל במה שנחשב ליהלום שבכתר הבריטי דרך צר'ינג קרוס (Charing Cross Road). עשרות חנויות המתמחות בספרים משומשים יגרמו לכל חובבי הספרות לחוש סחרחורת קלה מכל הספרים שיפגשו שם. החל מרומנים שקראתם בילדותכם ושם הספר נשכח מכם, ועד לספרות קלאסית המתארת את חיי האיכרים באנגליה במאות הראשונות לספירה. בעבר פעלו במקום יותר חנויות מאשר כיום אך המעבר לעולם דיגיטלי פגע בחלק מן החנויות. בכל מקרה שווה לבקר בחנויות הבאות:

  • חנות הספרים Foyles – חנות עצמאית בת מאה שנה, נחשבת לאגדה ויש בה למעלה מ200,000 כותרים.
  • חנות הספרים Quinto – גן עדן לחובבי ספרות בדיונית אבל לא רק, מבחר ספרי שירה וספרים עתיקים.
  • חנות הספרים Bookmarks – קומוניסטים? זו החנות בשבילכם. כותרים מגוונים המציגים את האידיאולוגיה שרווחה בעולם בשנות החמישים והשישים. לנין; מרקס; מאו וכן כותבים בני זמננו שחיים את האידיאולוגיה הזו.
  • חנות הספרים Gosh! Comics – חנות קומיקס ענקית. ילדים ירגישו שהגיעו לחנות ממתקים ענקית, כזו שאולי אפילו תנתק אותם לזמן קצר מהסלולארי. מתאים כמובן גם למבוגרים שגדלו על קומיקס.
  • Any Amount of Books – ספרים עתיקים ונדירים כולל אפילו מהדורות ראשונות ונדירות.

לא מצאתם את הספר שחיפשתם? הנה עוד כמה חנויות ספרים נוספות ששווה לגמרי לבקר בהן באזורים אחרים. יש הרבה דרכים הגיוניות לסדר ספרים, אחת המעניינות היא לסדר לפי מדינות. אם אתם אנגלופילים או מתים מאיזו סיבה על ספרים סקנדינביים (פחות הטעם שלי) אז Daunt Books הממוקמת ב Marylebone High Streetבהחלט עשויה להתאים לכם. אלפי כותרים המחולקים לפני מדינות נפרשים בפניכם. רק תבחרו.  אי אפשר באמת לקרוא לעצמך תולעת ספרים אם דילגת על החנות העתיקה ביותר באנגליה המוכרת ספרים. חנות הספרים Hatchards הפועלת מאז 1797 (לשם המחשה ארה"ב קמה רק שנים ספורות קודם). לצד מגוון רחב של ספרים, חובבי ספרות דתית (בעיקר נוצרית) יוכלו לעצום את העיניים ולדמיין את עצמם בשיחה עם אלוהים. מיקום החנות הוא ב Piccadilly, St. James's

יש לכם המלצות על חנויות ספרים נוספות? נשמח שתכתבו לנו בתגובות. אולי בפעמים הבאות נגריל ספרים 😃

בואו תצללו עם כל הראש לעוד חוויית ילדות מהספרים

Booking.com

קבוצות מומלצות

לונדון - מסלולים המלצות וקופונים

דילים מיוחדים לאתר לונדונר

Booking.com